Aanvraagnummer: 6600
Organisatie: Gemeente Kampen
Locatie: Kampen
Uren per week: 24-32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 11
Regio: Overijssel
Startdatum: 10-02-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.
Opdracht
Algemene informatie
De functie van financieel projectleider valt binnen het team Financiën, onderdeel van de afdeling Advies en Bedrijfsvoering van de gemeente Kampen. Deze afdeling omvat ook Communicatie, Juridische Zaken, en Personeel & Organisatie. Je werkt nauw samen met diverse afdelingen, waaronder Administratie en Ondersteuning (voor de Financiële Administratie) en Dienstverlening en Informatievoorziening (voor zowel functioneel beheer als applicatiebeheer op de financiële systemen). Je rapporteert zowel aan de programmamanager, het afdelingshoofd Advies en Bedrijfsvoering als aan de stuurgroep, die bestaat uit sleutelfunctionarissen binnen de organisatie.
Opdracht en doel
Je wordt onderdeel van het programmateam voor het programma Versterking Financiële Functie. Het doel van dit programma is het toekomstproof maken van de financiële organisatie. Het programma bestaat uit een 20-tal projecten die zijn onderverdeeld in de programma lijnen: financiële basis en inrichting; sturing rapportages en P&C en governance, rolverdeling en borging.
Dit gaat over het op orde brengen van de basis, het wegwerken van achterstallig onderhoud en het meenemen van de organisatie in (nieuwe) financiële processen en het goed in vullen van de verschillende rollen in de financiële functie.
De gemeente Kampen staat voor de uitdaging om haar financiële organisatie, processen, en systemen te optimaliseren en verder te ontwikkelen. De opdracht voor de financieel projectleider richt zich op drie hoofddoelen:
- Boekhoudkundige en administratieve rechtmatigheid:
- Een juiste inrichting van de financiële administratie (debiteuren, crediteuren, projecten, verplichtingen).
- Toepassing van BBV-richtlijnen en herinrichten van het rekeningschema.
- Het invoeren van een verplichtenadministratie.
- Verbeteren van financiële rapportages:
- het maandelijks bij zijn van de financiële administratie
- Opzetten van maandelijkse financiële rapportages die betrouwbaar, toegankelijk en up-to-date zijn.
- Cultuurverandering en kennisborging:
Het betrekken en opleiden van medewerkers is essentieel. Dit omvat niet alleen financiële professionals maar ook functioneel beheerders, controllers, budgetbeheerders en budgethouders. Het vergroten van interne kennis en samenwerking staat centraal bij het realiseren van deze doelen.
Vereisten
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting financiën;
2. Aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring als financieel medewerker bij een gemeente;
Gunningscriteria
3. Aantoonbare werkervaring als projectleider van financiële projecten (25 punten indien bij een gemeente, 10 punten indien elders, 0 indien geen ervaring);
4. Aantoonbare werkervaring met het herinrichten van een rekeningschema (25 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het invoeren van en werken met een verplichtingenadministratie (25 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën (benoem dit duidelijk in het cv) ( punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het ontwerpen - en analyseren van financiële rapportages (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met LIAS (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Resultaatgericht
- Organisatievermogen
- Analytisch
- Communicatief
- Zelfstandig
- Organisatiesensitiviteit
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In ieder geval de donderdag, rest in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 31 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 27 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.