Fraud Blocker Communicatieadviseur (Interne Communicatie) | ZZP Opdracht

Communicatieadviseur (Interne Communicatie)

Logo van de gemeente Pijnacker-nootdorp, met in elkaar verweven blauwe linten die een gestileerde 'p' en 'n' vormen naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 6638
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Februari 2025
Optie tot verlenging: 2 maal 1 maand(en)
Sluitingsdatum: 24-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 58.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Team Communicatie & Participatie
Het team Communicatie & Participatie is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het communicatiebeleid. Zij adviseert en ontwikkelt communicatiestrategieën en participatietrajecten voor het bestuur, het management en de overige medewerkers. Het team Communicatie & Participatie draagt proactief, strategisch en planmatig bij aan het realiseren van de doelstelling van het bestuur, de organisatie en projecten. Het team bestaat uit 13 collega's met adviseurs, webredacteuren, webcare en ondersteuning.

Zij is onderdeel van het domein Bedrijfsvoering & Dienstverlening. Dit domein zorgt er kortweg voor dat de gemeente werkt. Zij faciliteert, adviseert en controleert waar nodig de gemeentelijke organisatie en haar medewerkers, zodat zij hun werkzaamheden optimaal kunnen uitvoeren en de dienstverlening aan inwoners en ondernemers kunnen waarborgen.

Opdracht
*Een scan van de huidige interne communicatiemiddelen, kwantitatieve uitvraag laten doen bij de hele organisatie (of representatieve hoeveelheid) en kwantitatieve uitvraag bij cruciale interne klanten. Dit moet uitmonden in een communicatie-advies voor een verbeterde interne communicatie. 

*Intern communicatieadvies bij het project organisatieontwikkeling. Dit behelst een communicatieplan bij het meerjarenprogramma (extern bureau) en bij de uitvoering (programmamanager en gemeentesecretaris), zoals coördinatie aanpassing intranetstructuur aan nieuwe domeinen. *Eventueel met beschikbaarheid voor andere communicatieprojecten.

Vereisten
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van communicatie;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur op het gebied interne communicatie;

Gunningscriteria
6. Minimaal een afgeronde WO bachelor opleiding op het gebied van communicatie (15 punten);
7 Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur op het gebied interne communicatie (35 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als communicatieadviseur bij een gemeentelijke organisatie (20 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van communicatie plannen voor projecten op het gebied van organisatieontwikkeling (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties

  • Verbindend, proactief, empathisch en doortastend.
  • Beschikking over een goede politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Beschikking over uitstekende adviesvaardigheden op strategisch, tactisch en operationeel niveau;
  • Communicatiestrategieën kunnen opstellen, draagvlak creëren en (deels) uitvoeren;
  • Beschikking over een uitstekende schrijfvaardigheid en creatief kunnen meedenken over in te zetten middelen en activiteiten;
  • Beschikking over kennis op het gebied van online media en op de hoogte van de laatste communicatieontwikkelingen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 29 januari 2025 van 13.00 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 januari bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 24 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6638 - Communicatieadviseur (Interne Communicatie)