Aanvraagnummer: 6646
Organisatie: Gemeente Smallingerland
Locatie: Drachten
Uren per week: 30 - 36
Tarief: €100 - €135 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 15-02-2025
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 30-01-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Team financiën bestaat uit circa 40 collega's. Het team is verantwoordelijk voor de gehele P&C cyclus, financiële administratie en advisering met betrekking tot financiën en het financieel beleid van de gemeente. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor het beleid, heffen en innen van de lokale belastingen als ook kwijtschelding.
Als teammanager neem je tijdelijk de rol over van een teammanager die in de afgelopen jaren goede basis heeft gelegd, waarop jij verder kunt bouwen. We werken vanuit een koers, waarop we graag verder borduren. We vragen van jou niet om een koers/visie te ontwikkelen, maar we laten ons wel graag inspireren door jou.
Inhoudelijke kennis is aanwezig in de vorm van ervaren collega's en in de afgelopen periode zijn de nodige verbeterplannen gemaakt en beleidsdocumenten opgesteld. Als manager wordt van jou gevraagd om op basis van o.a. relevante kennis en ervaring, analytisch vermogen en besluitvaardigheid: wat op stapel ligt te prioriteren, in haalbaar tempo door te laten voeren, taakduidelijkheid te verzorgen, onderlinge samenwerking en integrale samenwerking te optimaliseren en een stevige basis neer te zetten. Ook inzake het aantrekken van vaste medewerkers voor een meer stabiele basis.
Je geeft leiding aan een divers team dat functioneert op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau. Als manager ben je sparringpartner en adviseur van directie en de linking pin tussen directie/bestuur en het team. Hierbij bevorder je de samenwerking van vier clusters in het team en samenwerking met andere teams. Als manager ben je vanzelfsprekend verantwoordelijk voor de mensen in het team wat betreft formatie, contracten, verzuim en (jaar)gesprekken.
Verantwoordelijkheden
- Taakduidelijkheid en onderlinge samenwerking verbeteren;
- integrale samenwerking verbeteren;
- volgorde van verbeterplannen ophelderen / prioriteren;
- plannen, processen en/of beleid tot uitvoer brengen;
- functies in het team invullen met mensen in dienst / stabiliteit creëren;
- verantwoordelijk voor formatie, budget en contracten;
- verzuimbegeleiding;
- (jaar/beoordelings) gesprekken;
- inspireren van medewerkers;
- sturen, coachen en adviseren;
- sparringpartner en adviseur van directie en de linking pin tussen directie/bestuur en het team.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 3 maanden vanaf 15-2-2025 tot en met 14-5-2025 voor 30 - 36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
U bent in dienst bij een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.
Aantoonbaar WO werk- en denkniveau.
Aantoonbare en recente werkervaring als leidinggevende aan een team van soortgelijke omvang en relevante complexiteit.
Aantoonbare ervaring op gebied van bedrijfskunde, financiën en/of werken binnen een politiek bestuurlijke organisatie, zoals een gemeente.
Prijs (eisen)
Minimaal: € 100,00
Maximaal: € 135,00
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 10 %
Gewicht van kwaliteit : 90 %
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria (wensen)
50 %Kan fysieke aanwezigheid van plusminus 3 dagen per week op kantoor waarmaken.
50 %Kennis en ervaring van financiën en belastingen bij soortgelijke organisatie.
Het interview
De hoogst gerankte inschrijver(s) ontvangen een uitnodiging voor het interview. Wij behouden ons het recht voor om zelf te bepalen welk aantal inschrijvers wij uitnodigen. De niet geselecteerde aanbieders ontvangen een afwijzing via deze applicatie.
Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, en dus daadwerkelijk voldoende aansluit op de door ons gestelde eisen en wensen, wordt de kandidaat verder beoordeeld op basis van criteria. Die criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling wordt de gunning of afwijzing aan u onderbouwd per telefoon of per e-mail en ontvangt u een afwijs- of gunningsbericht via deze applicatie.