Fraud Blocker Consulent Werk | Gemeente Olst-Wijhe | Freelance Opdrachten

Consulent Werk

Logo van de gemeente Olst-Wijhe met gestileerde groen-blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 6665
Organisatie: Gemeente Olst-Wijhe
Locatie: Olst
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 31-07-2025
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 31-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht
Als Consulent Werk stimuleer, begeleid en bemiddel je klanten naar de arbeidsmarkt, sociale activering en/of scholing. De afspraken leg je vast in een trajectplan en in het klantvolgsysteem. Verder bewaak je de voortgang van de activiteiten. Hierbij handel je binnen de richtlijnen en procedures en ben je goed op de hoogte van relevante wet- en regelgeving. De focus in jouw werk ligt op het activeren en motiveren van klanten met een korte afstand tot de arbeidsmarkt, zodat iemand uiteindelijk weer in zijn of haar eigen bestaan kan voorzien, zelfredzaam is en participeert in de maatschappij. Hierbij werk je nauw samen met diverse interne en externe samenwerkingspartners. Dit vraagt dus de nodige flexibiliteit van je.

Wat breng je mee?
Je bent een enthousiaste, initiatiefrijke, accurate en communicatief sterke collega met ten minste een afgeronde functiegerichte Hbo-opleiding en minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring op het terrein van de Participatiewet. We zoeken een allround Consulent Werk voor het hele spectrum van de Participatiewet. Daarom zijn we op zoek naar iemand die kennis en ervaring heeft in het begeleiden van (soms moeilijk te motiveren) klanten naar betaald werk en het opzetten en monitoren van trajecten van klanten. Ook klanten met een wat grotere afstand tot de arbeidsmarkt kunnen tot jouw caseload behoren. Je bent creatief, neemt verantwoordelijkheid en durft protocollen los te laten. Je kunt goed samenwerken zowel intern als met onze partners en je vindt het een uitdaging om de eigen kracht van mensen aan te boren. Daarnaast ben je maatschappelijk betrokken en je voelt je thuis in een kleine gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. In onze organisatie tref je korte lijnen en krijg je veel ruimte om je werk zelfstandig te organiseren. Je werkt klantgericht en je komt de gemaakte afspraken na. Je werkt volgens de bedoeling, kijkt en denkt integraal en gaat analytisch te werk.

Vereisten
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minmaal hbo-bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent werk bij een gemeentelijke instelling;

Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als consulent Werk bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met / kennis van Civision Samenlevingszaken (CSam/Civsam) (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Participatiewet (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden, stimuleren en motiveren van cliënten die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20  punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Teamplayer;
- Goed zelfstandig werken;
- Proactief;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Doorzettingsvermogen;
- Sociaal.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 4 februari 2025, vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 31 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6665 - Consulent Werk