Fraud Blocker Vergunningverlener omgevingswet | Gemeente Staphorst | ZZP

Vergunningverlener omgevingswet

Logo van de gemeente Staphorst met de tekst "gemeente Staphorst" naast een groen en blauw geometrisch ontwerp.

Aanvraagnummer: 6674
Organisatie: Gemeente Staphorst
Locatie: Staphorst
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 31-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht
In deze functie behandel en coördineer je de aanvragen op het gebied van omgevingsvergunning bouw. Dit doe je onder andere door het toetsen van aanvragen aan wettelijke bepalingen en omgevingsplan. Daarnaast stel je concept-omgevings-vergunningen en afwijzingen op. Ook behandel je eenvoudige binnenplanse en buitenplanse afwijkingen en tijdelijke afwijkingen van het omgevingsplan. Een andere taak die bij deze functie hoort is het vertegenwoordigen van de gemeente in (externe) commissies zoals: Omgevingskamer, Stadsbouwmeester en Monumentencommissie.

Binnen deze functie word je ook ingezet als ruimtecoach. Dit betekent dat je ruimtelijke plannen begeleidt volgens EPOS. Je bent het eerste aanspreekpunt voor burgers en professionals met betrekking tot nieuwe initiatieven. Je kijkt verder dan je eigen vakgebied, luistert goed naar de wensen van de initiatiefnemer en bent nauw betrokken bij partijen en coacht hen aan de spreekwoordelijke ‘keukentafel’.

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding ABW1;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener omgevingswet  binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de omgevingswet.

Gunningscriteria
5. Aantoonbare afgeronde opleiding ABW2 of bereid om deze opleiding te behalen op eigen kosten in het komende jaar (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Omgevingsvergunningverlener bouw binnen een gemeente (45 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het samenwerking met externe belanghebbenden (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
8. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (15 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je beschikt over politiek-bestuurlijk inlevingsvermogen en je bent in staat om doelgericht je taken te vervullen.
  • Ook ben je initiatiefrijk, stressbestendig en heb je een proactieve werkhouding.
  • Vermogen om te schakelen: je schakelt tussen de diverse werkzaamheden zonder daarbij het overzicht of de prioriteiten te verliezen.
  • Als laatste is het van belang dat je over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden beschikt.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 februari 2025 tussen 10.00 uur en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 februari 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 31 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6674 - Vergunningverlener omgevingswet