Fraud Blocker Projectleider uitbreiding capaciteit begraafplaatsen | ZZP

Projectleider uitbreiding capaciteit begraafplaatsen

Logo van Gemeente Westerkwartier met kleurrijke geometrische vormen en de naam in grijze tekst.

Aanvraagnummer: 6676
Organisatie: Gemeente Westerkwartier
Locatie: Leek
Uren per week: 16 per week
Tarief: €70 - €100 per uur
Duur van de opdracht: 2-2-2025 t/m 15-12-2025
Regio: Groningen
Startdatum: 02-02-2025
Optie tot verlenging: 4 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 31-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdrachtomschrijving

Projectleider uitbreiding capaciteit b egraafplaatsen inclusief aanpalende werkzaamheden waaronder uitvoering onderzoeken.


Opdracht

Er liggen 2 concrete opdrachten vanuit besluitvorming van de gemeenteraad in oktober 202 4 op basis van een onderzoek (zie link hieronder)

dat heeft plaatsgevonden naar de ruimtelijke en financiele mogelijkheden voor uitbreiding van een aantal gemeentelijke begraafplaatsen :

  1. Maken van een plan voor gefaseerde uitbreidingen van de begraafplaatsen in Feerwerd, Noordhorn en Zuidhorn, met als doel te voorkomen dat er op die plekken geen grafrechten meer uitgegeven kunnen worden. Bij dit plan ook een financieel overzicht te maken en dit een periodiek te herijken plan maken aan de hand van uitgegeven graven en de gesignaleerde trends op de verschillende begraafplaatsen. Het opgestelde plan wordt aan de raad middels een raadsvoorstel uiterlijk 1 oktober 2025 voorgelegd.

  1. Onderzoek doen naar mogelijke locatie(s) voor een nieuwe begraafplaats in/bij Leek en de mogelijkheden op de kerkelijke begraafplaats in Tolbert. De raad hierover uiterlijk oktober 2025 te rapporteren.

Werkzaamheden: van plan van aanpak tot en met ontwerpen

De projectleider wordt als eerste gevraagd om de opdrachten uit te werken in een plan van aanpak waarin ingegaan wordt op alle aspecten binnen het projectmatig werken waaronder, de inhoud, het doel, de afbakening, de organisatie, de communicatie, de planning en de financiën.

https://westerkwartier.bestuurlijkeinformatie.nl/Agenda/Document/0c1094fb-b46b-48ed-b7ff-a432181b3a31?documentId=b46284de-9d7f-45f1-b9a8-802c0b81925b&agendaItemId=a6963d8b-078f-4395-9571-eda9562f235e

Vervolgens bestaan, na goedkeuring van het plan van aanpak, de werkzaamheden uit het doorlopen van de definitiefase en de ontwerpfase voor het project (binnen termen van projectmatig werken). Na elke fase ligt er een go/no go moment en een nieuw beslismoment en dient er besluitvorming voorbereid te worden.


Bijkomende werkzaamheden separaat offreren

Bij de opdracht en de offerte op te nemen behoren ook bijkomende kosten waaronder uit te voeren onderzoeken , planol ogische voorbereiding , ontwerp ruimtelijk plan, opstellen van kostenramingen en ontwerpkosten .

De opdrachtgever is de teammanager van het team Ruimtelijk beheer.


Kandidaatomschrijving

  • We geven er de sterke voorkeur* aan dat de kandidaat werkzaam is voor een ruimtelijk adviesbureau dat veel ervaring heeft met dergelijke projecten en ook de benoemde bijkomende werkzaamheden kan uitvoeren. In de offerte moet een beschrijving van het bureau staan en referentieprojecten zijn benoemd.

  • HBO-werk- en denkniveau .

  • Aantoonbare ervaring van minimaal 5 jaar met het leiden van vergelijkbare projecten vanuit de overheid of in opdracht van de overheid en met projectmatig en resultaatgericht werken .

  • Geen ZZP-er . In de offerte dient benoemd te zijn en verklaard te worden dat de kandidaat in loondienst werkzaam is bij het bureau en geen ZZP-er is of anderszins onderbouwd te worden dat de opdracht voldoet aan de wet DBA.

De offerte moet bestaan uit het voordragen van het bureau, van de kandidaat projectleider, maar ook een totaalpakket bevatten om de opdracht uit te voeren.

Budgetplafond voor totaalpakket is € 100.000,-

Budgetplafond voor sec het projectleidersdeel: budgetplafond voor 1 jaar van € 70.000,- met inachtneming van onderstaande bandbreedte voor uurtarieven.

* andere kandidaten bijvoorbeeld werkzaam voor een detacheerder sluiten we niet uit, maar kunnen bij voorbaat minder punten op kwaliteit scoren.


Eisen

HBO opleiding afgerond
5 jaar op projectleidersfunctie vergelijkbare projecten
Op korte termijn, uiterlijk in februari a.s. kunnen starten, gelet op gestelde deadline.
Minimaal 16 uur per week beschikbaar
Maximaal 100 km van Zuidhorn woonachtig, danwel anderszins aantoonbaar “dichtbij” voor mogelijke avondbijeenkomsten en ad hoc zaken.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
de wijze waarop de kandidaat zich schriftelijk presenteert en ingaat op het kunnen volbrengen van de opdracht.
Weging: 10 %

Aantoonbare ervaring van de kandidaat met vergelijkbare projecten
Weging: 30 %

Aantoonbare ervaring van het bureau waarvoor de kandidaat werkzaam is, inclusief ook de mate van back up vanuit het bureau voor het geval de projectleider onverhoopt niet levert.
Weging: 20 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De wijze waarop de ervaring met v ergelijkbare projecten in het gesprek wordt onderbouwd.

Prettige en kundige gesprekspartner.

Bestuurlijk en politiek sensitief overkomend


Weging: 20 %

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op: woensdag 5 februari

Reageer nu op deze opdracht!

6676 - Projectleider uitbreiding capaciteit begraafplaatsen