Fraud Blocker Operationaliseren van implementatieplan WCAG | ZZP Opdracht

Operationaliseren van implementatieplan WCAG

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 6735
Organisatie: Kadaster
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 32-36
Tarief: €0 - €110 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-03-2025
Optie tot verlenging: geen
Sluitingsdatum: 04-02-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

Omschrijving
Het Kadaster heeft een toegankelijkheidsbeleid en een implementatieplan ontwikkeld waarin taken en verantwoordelijkheden zijn beschreven. De opdrachtnemer wordt gevraagd dit plan te concretiseren door het omzetten van beleidsvoornemens naar uitvoerbare werkafspraken en processen voor de organisatie. De nadruk ligt op tactische advisering en niet op operationele uitvoering zoals het uitvoeren van WCAG-audits. Wel is inhoudelijke kennis van WCAG vereist om de kwaliteit van audits te kunnen beoordelen en om op hoofdlijnen advies te geven over toegankelijkheidsvraagstukken.

Algemeen / over de afdeling Klantinteractie Online
De afdeling Klantinteractie Online houdt zich bezig met het (door)ontwikkelen en onderhouden van de frontends bij het Kadaster. Dit doe je samen met collega UX professionals, contentspecialisten, webanalisten en adviseurs. Bij alles wat wij doen, stellen we de klant centraal en zoeken we naar de beste online klantervaring.

De adviseurs Online bewegen zich door de hele organisatie en spelen een verbindende rol. Op het gebied van toegankelijkheid heeft Klantinteractie Online een centrale functie; het centrale ‘loket’ voor aanvragen van audits en de begeleiding van deze trajecten, het creëren van bewustwording door doelgerichte acties in de organisatie en het verzorgen van opleidingen rondom WCAG.

Omschrijving project
Voor het Kadaster zoeken we een zelfstandig werkende expert op het gebied van digitale toegankelijkheid die in opdracht het implementatieplan WCAG operationeel maakt binnen de organisatie. De opdracht wordt uitgevoerd in een omgeving waar recent gestart is met het toepassen van toegankelijkheidsbeleid. Het betreft een tijdelijke opdracht met duidelijk afgebakende deliverables en deadlines.

Opdrachtomschrijving

1. Opleveren van werkafspraken en processen

Op basis van het implementatieplan digitale toegankelijkheid:

  • Ontwikkel concrete werkafspraken en processen voor implementatie binnen de organisatie.
  • Zorg dat deze werkafspraken aansluiten op bestaande structuren en organisatieprocessen.

2. Opstarten van een auditproces

  • Maak afspraken met de externe auditpartij voor het uitvoeren van WCAG-audits op de digitale kanalen van het Kadaster.
  • Zorg dat het auditproces uiterlijk 31 mei 2025 operationeel is.

3. Vastleggen van het auditproces

  • Breng het auditproces volledig in kaart.
  • Documenteer het proces, inclusief de rollen, verantwoordelijkheden en procedures, zodat het geborgd is binnen de organisatieprocessen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Microsoft 365/office
  • Digital Insights Platform (DIP)
  • Jira

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn

  • Het opzetten en bijhouden van de verantwoording omtrent WCAG
  • Eerstelijns contactpunt opzetten voor de organisatie en de externe audit- en opleidingspartner
  • Ambassadeur voor toegankelijkheid zijn en hier actief bewustwordingscampagnes voor opzetten in de organisatie
  • Opzetten en uitrollen van een goed training- en opleidingsaanbod in samenwerking met de Kadaster Academy en de externe partner.
  • Informeert en adviseert de manager en het team over inhoud en toepassing van online wet- en regelgeving in samenwerking met betrokken beleidsmedewerkers.
  • Draagt zorg voor kennisdeling over online toepassingen en ontwikkelingen met het team en de organisatie. Bijvoorbeeld door inspiratiesessies.


De op te leveren resultaten zijn

  • Een werkend loket digitale toegankelijkheid dat als centraal aanspreekpunt binnen de organisatie fungeert.
  • Duidelijk gedocumenteerde werkafspraken en processen rondom digitale toegankelijkheid.
  • Een operationeel auditproces, inclusief vastgelegde afspraken met de externe auditpartij.

Beschikbaarheid

De kandidaat is beschikbaar vanaf 1 maart 2025 tot en met 31 mei 2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan niet worden verlengd. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Verzoek om het cv in PDF formaat aan te bieden. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Minimaal HBO werk- en denkniveau.

Minimaal 5 jaar ervaring als adviseur in middelgrote of grote organisaties.

Aantoonbare expertise in digitale toegankelijkheid en kennis van WCAG-richtlijnen.

Minimaal 3 jaar ervaring met implementatietrajecten in complexe organisaties.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Snel kunnen doorgronden van complexe processen en de juiste vragen te stellen aan de inhoudelijke stakeholders om tot een duidelijk beeld te komen van het werk dat gedaan moet worden. • Een behoorlijke dosis overtuigingskracht en geduld met collega’s voor wie toegankelijkheid nog een onbekend begrip is. • Administratieve vaardigheden, voor het opzetten van een goede verantwoording omtrent WCAG. • Communicatief vaardig. • Goed kunnen samenwerken. • In staat om zelfstandig en op projectbasis te werken, zonder structureel deel uit te maken van de organisatie.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster

3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde

5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.


Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren opdracht gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

30 %

U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.

30 %

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de eisen van de opdracht hoe hoger de score.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 110,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 11 februari 2025  in Apeldoorn of via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.


Reageer nu op deze opdracht!

6735 - Operationaliseren van implementatieplan WCAG