Aanvraagnummer: 6759
Organisatie: Gemeente Vijfheerenlanden
Locatie: Leerdam
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 31-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.
Opdracht
Je gaat aan de slag met uiteenlopende ondersteuningsvragen van inwoners met de nadruk op Jeugd met kennis van de GGZ, soms bied je zelf kortdurende ondersteuning en in andere gevallen zorg je voor de juiste indicaties en regisseer je trajecten. Samen met de ouders of jeugdige (en netwerk) stel je een integraal actieplan op, waarbij men zelf de regie houdt (naar vermogen). Je werkt vanuit normaliseren en niet vanuit problematiseren. De professional bevordert de eigen kracht van de inwoner en hun gezin. Er is oog voor de mogelijkheden binnen het eigen netwerk van de inwoner/ het gezin en de voorzieningen in het voorliggend veld.
Dit doe je door:
- praktische uitvoering te geven aan de Jeugdwet en je weet moeiteloos te schakelen met andere werkvelden zoals de Participatiewet en de welzijnsinstellingen;
- actief te luisteren naar de wensen en behoeften van de inwoner. Je onderscheidt hoofd- van bijzaken en bekijkt samen met de inwoner wat er nodig is om problemen op te lossen;
- aandacht te besteden aan de zelfredzaamheid en “eigen kracht” van de inwoner. Je houdt de verwachtingen realistisch: lichte ondersteuningsvragen worden zelf opgelost in het eigen netwerk of laagdrempelig in de zogenaamde 0e-lijn, zwaardere ondersteuningsvragen kunnen leiden tot een voorziening;
- passende gespreksvoering met jeugdigen en ouders/verzorgers
- te werken vanuit normaliseren en niet vanuit problematiseren.
- een ondersteuningsplan op te stellen aan de hand van je onderzoek en het besluit te formuleren in een beschikking;
- zo nodig zelf (kortdurend) ondersteuning te bieden of te zorgen voor een match tussen de hulpvraag en partners in Welzijn en/of richting geïndiceerde ondersteuning.
Vereisten
1. Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ-registratie (benoem dit duidelijk in het cv met registratienummer en datum);
2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent en/of jeugd- en gezinsprofessional.
Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent en/of jeugd- en gezinsprofessional (45 punten);
5. Aantoonbare drie jaar werkervaring met betrekking tot GGZ problematiek. Licht dit duidelijk toe in het cv (30 punten);
6. Aantoonbare kennis van de sociale kaart omgeving Lekstroom (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Gidso (licht dit duidelijk toe in het cv) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding;
- Je beschikt over uitstekende vaardigheid in gesprekstechnieken;
- Je weet aan te sluiten bij en af te stemmen met inwoners, ook wanneer er sprake is van weerstand;
- Je hebt kennis over de jeugdwet en Jeugd en over het Veiligheidskader in het bijzonder.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 max. €85 all-in, exclusief btw. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 februari 2025, van 14.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.