Fraud Blocker Medewerker Daklozeninformatiepunt | Freelance Opdrachten

Medewerker Daklozeninformatiepunt

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 6791
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 24 uur
Tarief: €75 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo Spoedig Mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-02-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Team Zorg is een van de uitvoerende teams binnen de afdeling Sociaal Domein. Binnen één van de 3 units die onder het team Zorg vallen worden de werkzaamheden uitgevoerd.

Opdracht
Samen met andere collega’s ben je verantwoordelijk voor het daklozeninformatiepunt.
De werkzaamheden bestaan uit:  
-          Informatie en advies geven. Doorverwijzen naar andere disciplines binnen het Sociaal Domein  
-          Registreren en verwijzen naar de daklozenopvang in Den Haag (als dat nodig is).  
-          Helpen met praktische zaken, bijvoorbeeld inschrijven bij Woonnet.  
-          Verwijzen naar de juiste hulporganisaties.  
-          Helpen met het aanvragen van een briefadres.  
-          Beoordelen of iemand in aanmerking komt voor een briefadres van de gemeente.  
-          Deelname aan casuistiekoverleg met het daklozenloket van de Gemeente Den Haag

Voor deze functie is het van belang dat je goede gesprekvaardigheid bezit een goede kennis hebt van het sociaal domein, voorliggende voorzieningen en de participatiewet. Je dient in staat te zijn brede informatie uit te vragen bij de burger.
Binnen je rol krijg je te maken met (bijzondere) casussen vanuit het Daklozeninformatiepunt. Je krijgt hierbij veelvuldig te maken met burgers, die in een moeilijke of uitzichtloze situatie verkeren. Hierbij fungeer je als eerste aanspreekpunt voor burgers, collega’s en externe partijen. Je bent verantwoordelijke voor de uitvoering en de integrale aanpak van deze casussen.
Je bent een allround inkomensregisseur met een verbindende rol naar de overige delen van het sociaal domein. We stimuleren je om mee te denken over manieren om onze doelen, het leveren van maatwerk, werken vanuit de bedoeling, concreet vorm te geven. Jij bent tegelijk empathisch én zakelijk en kunt je op details richten zonder het grote geheel uit het oog te verliezen. Je reflecteert op je eigen handelen en kunt dat ‘vertalen’ naar onze bredere gemeentelijke praktijk van inkomen en participatie. Daarmee lever je, behalve essentiële hulp aan je klanten, ook een bijdrage aan onze ambitie om rechtmatig én doelmatig te werken volgens ‘de bedoeling’.

Binnen je rol krijg je te maken met (bijzondere) casussen vanuit het Daklozeninformatiepunt. Je krijgt hierbij veelvuldig te maken met burgers, die in een moeilijke of uitzichtloze situatie verkeren. Hierbij fungeer je als eerste aanspreekpunt voor burgers, collega’s en externe partijen. Je bent verantwoordelijke voor de uitvoering en de integrale aanpak van deze casussen.

De gesprekken staan gepland voor donderdag 6 februari 2025 of maandag 10 februari 2025 (n.t.b.).

Vereisten
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
2.  Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening, Maatschappelijk Werk of Social Work;
3.  Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met klantencontact (gespreksvoering) binnen het Sociaal Domein;

Gunningscriteria
4.  Aantoonbare werkervaring met de doelgroep daklozen/dreigend dakloos (25 punten);
5.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de toepassing van de participatiewet (35 punten);   
6.  Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met huisvestingsproblematiek (25 punten);
7.  Maximaal uurtarief € 75,- excl btw en incl Fee Flextender en reiskosten woon-/ werkverkeer (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Administratief vaardig;
- Communicatief vaardig;
- Stressbestendig.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 6 februari 2025 tussen 09:00 uur en 16:00 uur of op maandag 10 februari 2025 (n.t.b.). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op dinsdag 4 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 3 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6791 - Medewerker Daklozeninformatiepunt