Adviseur veiligheid burgemeestersvergunningen

Aanvraagnummer: 6805
Organisatie: Gemeente Arnhem
Locatie: Gemeente Arnhem
Uren per week: 24
Tarief: €125 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 03-03-2025
Optie tot verlenging: Ja, maximaal 12 maanden
Sluitingsdatum: 06-02-2025 08:30
Deel deze opdracht .fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Opdracht omschrijving
De burgemeester is verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde en veiligheid in de gemeente. Aan de burgemeester zijn hiervoor diverse bevoegdheden gegeven die het hem mogelijk maken de veiligheid in de gemeente te bewaken.
Eén van deze bevoegdheden is het verlenen van vergunningen voor het exploiteren van openbare inrichtingen, seksinrichtingen, coffeeshops, speelgelegenheden, paracommerciële inrichtingen en het organiseren van evenementen. Daarnaast ziet de burgemeester erop toe dat de wet- en regelgeving en voorschriften worden nageleefd.
Er is behoefte om verbetering aan te brengen en meer regie te voeren op de burgemeestersvergunningen op het gebied van beleid, proces, casuïstiek, fenomeenaanpak en het tijdig escaleren naar de burgemeester. Daarom zijn we op zoek naar een adviseur openbare orde en veiligheid die zich specifiek richt op de burgemeestersvergunningen met een focus op de vergunningen in relatie tot de horeca.
We zoeken een adviseur die enerzijds de advisering en beleidsontwikkeling op zich kan nemen en anderzijds die kartrekker is van de aanpak en uitvoering ‘Veilig uitgaan’ in het horecaconcentratiegebied in Arnhem. Dit vraagt om een projectmatige aanpak. De bouwstenen voor een convenant Veilig uitgaan staan inmiddels, de adviseur werkt het vervolg samen met de ondernemers en partners uit, er is periodiek overleg met de horeca Korenkwartier nodig om in te blijven spelen op actuele vraagstukken.
Rol adviseur:
- Het opstellen of het actualiseren van (veiligheids)beleid inzake horeca-inrichtingen waaronder ook shisha (denk aan het aanvraagproces, opwerpen van barrières, weigeringsgronden);
- Daarbij recente jurisprudentie verwerken in onze aanpak;
- Aansluiten op landelijke ontwikkelingen;
- Het (laten) actualiseren van de APV;
- Het organiseren van informatie-uitwisseling tussen de verschillende afdelingen (vergunningen, handhaving, back-office, juridische zaken en veiligheid);
- Prioriteren van bepaalde (horeca)controles en monitoring bestuurlijke maatregelen (in lijn met het op te stellen uitvoeringsplan handhaving);
- Verstevigen van de samenwerking met politie, horecastewards, handhaving en afdeling veiligheid;
- Vorm geven van de aanpak ‘Veilig uitgaan’;
- Advisering van de burgemeester over het inzetten van zijn bevoegdheden.
Verantwoordelijkheden
De adviseur is verantwoordelijk voor:
- Het beleidsmatig op orde stellen van de burgemeestersvergunningen;
- Het (laten) wijzigen van de APV;
- Het verbeteren van het proces van de aanvraag tot de handhaving van verleende vergunningen (in samenspraak met de kwartiermaker vergunningen);
- Zorgdragen voor verbinding tussen interne en externe partners;
- Meer regie vanuit de burgemeester op de burgemeestersvergunningen gericht op te nemen maatregelen.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 maart 2025 tot en met 7 september 2025 voor 24 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een interview fysiek op locatie op 18 februari tussen 9.00 - 12.00 uur. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.
Eis 2. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal een diploma op HBO of WO niveau in de richting criminologie of bestuursrecht of integrale veiligheidskunde. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 4 jaar relevante werkervaring opgedaan binnen het veiligheidsdomein en of vergunningen binnen een overheidsorganisatie. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
Eis 4. De kandidaat heeft aantoonbaar relevante kennis van de APV en de Gemeentewet. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van Gemeente Arnhem. Gemeente Arnhem werkt met een eigen inhuurapplicatie waarin een leverancier zich, na gunning, dient in te schrijven. In deze applicatie worden ook de urenregistratie en facturatie geregistreerd.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.
De Gemeente Arnhem behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.
Gunningscriteria Kwaliteit
40 %Wens 1. De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met advisering op burgermeestervergunningen mbt Horeca. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
40 %Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met veiligheidsvraagstukken binnen een horeca concentratie gebied. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
20 %Wens 3. Vereiste competenties en vaardigheden: Bestuurssensitiviteit Netwerken Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid Plannen en organiseren De competenties en toetsingscriteria zijn volgens de competentiegids rijk van de Rijksoverheid. Per competentie / vaardigheid kan een score van maximaal 5% behaald worden Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 125,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.
Interviewfase
De interviews zullen plaatsvinden op 18 februari tussen 9.00 - 12.00 uur fysiek op locatie. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd.
Uitsluitend de externen die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken externen worden uitgenodigd voor een interview.