Aanvraagnummer: 6905
Organisatie: MBO Amersfoort
Locatie: Amersfoort
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 06-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Bij MBO Amersfoort kunnen mbo studenten kiezen uit 140 praktijkopleidingen verdeeld over 14 scholen. We zijn een actieve en dynamische school die altijd in ontwikkeling is. We werken bijvoorbeeld samen met het bedrijfsleven en brancheorganisaties zodat studenten veel praktijkervaring opdoen. Sommige opleidingen hebben zelfs een eigen onderwijsbedrijf. Bij MBO Amersfoort leiden we met gedreven professionals studenten op tot zelfbewuste en waardevolle vakmensen.
Opdracht
Verantwoordelijk voor de implementatie voorbereiding en inrichting van de projectbesturing van het nieuwe studenteninformatiesysteem en het realiseren van het Eigentijds Onderwijs (ETO). De kwartiermaker zal een essentiële rol vervullen in het begeleiden van dit traject, met bijzondere aandacht voor samenwerking en organisatorische afstemming.
De kwartiermaker zal zich richten op de volgende kerntaken:
1. Ondersteuning bij de inrichting van proces- en projectbesturing voor de implementatie van te verwerven studenteninformatiesysteem en ETO;
a) Inrichten van proceseigenaarschap b) Inrichten van projectbesturing en wijzigingsmanagement.
2.Besturing en mandatering organiseren;
a) Het voorbereiden van kaders voor besluitvormingsprocessen die essentieel zijn voor een succesvolle implementatie van producten, processen, integraties en applicatie
3. Ondersteuning bij vaststelling van onderwijs- en architectuurprincipes;
a) Samenwerking met betrokken stakeholders om richtlijnen en kaders voor onderwijs en ICT-principes te definiëren en te implementeren
4. Afstemming met ETO (Eigentijds Onderwijs);
a) Voorbereiden van een optimale samenwerking ETO en het SIS project, met als doel een integrale aanpak van de transitie binnen de organisatie
5. Het opstellen van een faseplan;
a) Het opstellen van een faseplan voor het aanbestede SIS, inclusief globale fase begroting.
Deze kwartiermaker moet in staat zijn om de organisatieveranderingen voor te bereiden en uit te voeren, met aandacht voor adoptie van de transformatie. Waarbij rolduidelijkheid, eigen verantwoordelijkheid, kennis en kunde van medewerkers en het vormgeven van de positionering van teams binnen de organisatie voorwaardelijk zijn. De aandacht gaat hierbij uit naar:
- Incidenten en wijzigingen binnen het project (impact op lijn en andere projecten);
- laten vaststellen van de architectuurprincipes;
- inrichten van proceseigenaarschap op basis van de MORA;
- voorbereiden van Scrum werken in het project.
Vereisten
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Aantoonbare kennis en werkervaring van projectmanagement methodiek Scrum;
3. Aantoonbare werkervaring met procesmanagement en de inrichting hiervan binnen een onderwijsinstelling;
4. Aantoonbare werkervaring met het inrichten van governance structuren;
5. Uiterlijk beschikbaar per 13 februari 2025 voor 16 tot 24 uur per week;
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een onderwijsinstelling in de afgelopen 5 jaar.
Gunningscriteria
7. Minimaal 3 jaar ervaring als project- en/of programmamanager met een studenten informatie systeem (40 punten);
8. Minimaal 2 jaar ervaring als leidinggevende binnen een onderwijs instelling (30 punten);
9. Aantoonbare kennis en ervaring met governance structuren (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Communicatief
- Doortastend
- Resultaatgericht
- Betrouwbaar
- Overtuigingskracht
Functieschaal
Deze functie wordt gewaardeerd op basis van de inlenersbeloning van € 140,- per uur exclusief btw.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De digitale gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 februari 2025 een uitnodiging. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 6 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.