Fraud Blocker Kwartiermaker Data- en informatiebeheer | ZZP Opdrachten

Kwartiermaker Data- en informatiebeheer

Logo van Gemeente Hardenberg met gestileerde groen-blauwe letters.

Aanvraagnummer: 6970
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 4 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-02-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht

Achtergrond

In de gemeente Hardenberg werken we steeds meer digitaal. Het team Documentaire informatievoorziening (DIV) heeft daar een belangrijke rol in. Zij zorgen ervoor dat alle data en documenten digitaal gearchiveerd worden. Zodat we deze data beschikbaar kunnen stellen voor onze inwoners. Daarbij houden we ons natuurlijk aan de archiefwet.

Inmiddels hebben we ook een team datagedreven werken (DGW). Het team bestaat uit 2 adviseurs applicatiebeheer, een strategisch informatiemanager en een programmamanager. Zij richten zich op de ‘gestructureerde data’, zoals inwonersgegevens, verkeersdata en vergunningen. Het team DGW adviseert onze organisatie hoe we data (waar mogelijk) integreren in ons werk. Zodat we ons werk objectiever en slimmer uitvoeren.  

In de gemeente Hardenberg werken we steeds meer digitaal. Het cluster Documentaire informatievoorziening (DIV, circa 8 fte) heeft daar een belangrijkere rol in. Zij zorgen ervoor dat alle data en documenten digitaal gearchiveerd worden. Zodat we deze data beschikbaar kunnen stellen voor onze inwoners. Daarbij houden we ons natuurlijk aan de archiefwet. Ook de post en repro zijn onderdeel van het cluster DIV.

Inmiddels hebben we ook een cluster datagedreven werken (DGW). Het cluster bestaat uit 2 adviseurs applicatiebeheerdata-analisten, een data- en informatiespecialist, een GEO informatiespecialist en een stagiaire. Dit cluster is recent gevormd. Ze richten zich op de ‘gestructureerde data’, zoals inwonersgegevens, verkeersdata en vergunningen. Het cluster DGW adviseert onze organisatie hoe we data (waar mogelijk) integreren in ons werk. Zodat we ons werk objectiever en slimmer uitvoeren.  Het cluster DGW adviseert onze organisatie hoe we data (waar mogelijk) integreren in ons werk. En ze ontwikkelen een integraal dataplatform. Dit alles zodat we ons werk objectiever en slimmer uitvoeren.  

Het cluster DIV en DGW houden zich bezig met data. We zoeken iemand die de clusters  toekomstproof kan maken, in vorm, inhoud en plek in de organisatie.

De opdracht 

De opdracht voor Kwartiermaker bestaat uit 3 onderdelen. De Concernmanager Bedrijfsvoering is jouw opdrachtgever.

  1. Doorontwikkeling van DIV
  • Je begeleidt DIV naar meer digitaal (samen)werken. Van informatievoorziening naar -beheer. Er ligt een concept transitieplan. Dat plan is één van de pijlers voor deze opdracht.
  • Je ontwikkelt en coacht de medewerkers DIV tijdens de doorontwikkeling. Zowel bij de uitvoering van bestaande als nieuwe taken en rollen.  
  • Actueel maken van de huidige functieomschrijvingen voor indeling in HR21 (functiewaarderingssysteem)

 

  1. Archief, beleid en kwaliteit
  • Je bent verantwoordelijk voor de activiteiten van informatiebeheer van fysieke en digitale archieven. Zoals archivering, opslag, vernietiging en de voorwaarden om informatie openbaar te maken.  
  • Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van informatiebeheerbeleid, normstelling en kaders van duurzaam digitaal informatiebeheer. 
  • Je bent verantwoordelijk voor de inrichting en het gebruik van systemen voor archivering en samenwerking. 
  • Je draagt bij aan de kwaliteitsborging van data- en informatiebeheer.

 

  1. Sparringpartner voor het cluster Datagedreven Werken
    • Je denkt mee over prioriteiten, dagelijkse taken en de voortgang.
    • Je bent sparringpartner bij (complexe) vraagstukken.
    • Je neemt deel aan het i-tafel overleg en stemt af met de informatiemanagers.
    • Je draagt bij aan de doorontwikkeling van het datawarehouse conform het vigerende GGM-model.

De resultaten

  • Een advies over een ‘team of cluster data’. Je geeft advies over de vorm, inhoud en plek in de organisatie.
  • Advies over het statisch archief: moeten we hierin regionale samenwerking zoeken of niet? En zo niet, hoe gaan we dan om met het statische archief in onze organisatie?
  • Informatiebeheerbeleid, inclusief normen en kaders (conform wet- en regelgeving).
  • Document voor kwaliteitsborging van data en informatiebeheer.
  • Kaders en richtlijnen voor de doorontwikkeling van een datawarehouse en het gebruik van data. 

Vereisten
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare leidinggevende werkervaring;
2. Aantoonbare werkervaring op het gebied van verandermanagement, zowel op de organisatie als de mens (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie); 
3. Aantoonbare werkervaring met het (digitaal) archiveren en uitvoering/coördinatie van documentaire informatievoorziening binnen de wettelijk kaders. 

Gunningscriteria
4. Beschikbaar uiterlijk per 17 maart 2025 (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van verandertrajecten van analoog naar digitaal archiveren (benoem dit expliciet in het cv) (15 puntent); 
6. Aantoonbare werkervaring met het toekomstbestendig opzetten en inrichten van een team of cluster Data en informatiebeheer met taken en rollen (beschrijf separaat en beknopt in de motivatie een voorbeeld hiervan). (20 punten); 

Ik heb de vacaturetekst nodig om de wijzigingen aan te brengen. Geef alstublieft de tekst in HTML-indeling.

Reageer nu op deze opdracht!

6970 - Kwartiermaker Data- en informatiebeheer