Aanvraagnummer: 7038
Organisatie: Gemeente Raalte
Locatie: Raalte
Uren per week: 24 tot 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-02-2025 09:00
Deel deze opdracht
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken.
Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?
Opdracht
Het domein Bedrijfsvoering ondersteunt de organisatie op diverse gebieden zoals Communicatie, Financiën, Juridisch en HR. In het kader van de doorontwikkeling van de organisatie is besloten om voor het cluster Financiën een teamleider toe te voegen. Dit is een nieuwe functie binnen het domein Bedrijfsvoering.
Binnen het cluster financiën werken 11 collega’s op gebied van financieel beleid en advies, control en beheer. Het cluster is verantwoordelijk voor alles rond de P&C cyclus en ook voor financieel beleid en beheer en voor financieel advies richting zowel management, de projectleiders, de inhoudelijke beleidsmedewerkers in de organisatie en het college. De financiële administratie wordt in DOWR-verband uitgevoerd. DOWR is een samenwerking tussen de gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte.
Onze leiderschapsfilosofie focust zich op het vergroten van de zelfstandigheid van clusters, zodat zij kunnen doen wat nodig is in veranderende omstandigheden. Als teamleider werk je gericht aan de opdracht om het cluster te versterken door het vergroten van persoonlijk leiderschap en vakmanschap van medewerkers en richting te geven op de inhoud van het werk. Je geeft kaders en inspireert medewerkers om doelstellingen te behalen.
Dit ben jij: Je bent een stevige persoonlijkheid, die gericht is op samenwerking en verbinding. Je hebt werkervaring als teamleider en hebt ruime kennis en ervaring op het terrein van gemeentelijke financiën. Je beschikt over de tools om je teamleden goed te coachen. Je vertrouwt op de inhoudelijke expertise van de teamleden.. Je hebt een aantoonbaar werk- en denkniveau op minimaal HBO-niveau. En je hebt ervaring opgedaan bij een gemeentelijke organisatie.
Je bent in staat om in korte tijd overzicht te creëren en taken te coördineren. Dit doe je van nature op een mensgerichte manier. Vriendelijk, duidelijk en met een beetje humor. Je bent een stevige inhoudelijke sparringpartner voor medewerkers, MT en bestuurders.
Taken:
- Adviseren over en invulling geven aan de doorontwikkeling van cluster Financiën.
- Leiden en implementeren van organisatorische veranderingen binnen het financiële team. Dit kan het implementeren van nieuwe processen, systemen of structuren omvatten om de efficiëntie en effectiviteit te verbeteren.
- Het cluster begeleiden bij het invulling geven aan ambities van de organisatie, positionering binnen de organisatie en prioritering van werkzaamheden.
- Coaching en begeleiding van zowel het cluster als geheel als de individuele medewerkers.
- Adviseren over en invulling geven aan een logische werkverdeling, samenwerking en onderlinge vervangbaarheiden verminderen kwetsbaarheid binnen het cluster.
- Het voeren van ontwikkelgesprekken met medewerkers, uitzetten van personele mutaties en oppakken verzuimbegeleiding.
Vereisten
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aAantoonbare werkervaring als teamleider in een publieke/ overheidsorganisatie;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het terrein van financiën in een gemeentelijke organisatie;
4. Bring you own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamleider in domein bedrijfsvoering binnen een gemeentelijke organisatie (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met coachend leiderschap (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de (door)ontwikkeling van het team en de medewerkers, noem hiervan een voorbeeld in het cv (25 punten);
8. Een korte motivatie toegeschreven op de functie en waarom jij de geschikte kandidaat bent (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Verandermanagement;
- Coachend leiderschap;
- Communicatief vaardig en verbindend;
- Resultaatgericht;
- Aansturend vermogen;
- Oplossingsgericht;
- Draagvlak creëren;
- Planmatig en analytisch.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg overeen te komen
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 februari 2025 vanaf 14:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 20 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 19 februari 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.