Consulent werk & inburgering

Aanvraagnummer: 7088
Organisatie: Gemeente Westerveld
Locatie: Westerveld
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: €70 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-02-2025 09:00
Deel deze opdracht .fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.
Opdracht
Als Consulent Werk & Inburgering werk je in je rol van consulent inburgering samen met je één collega inburgering, en begeleid je inburgeraars vanuit de nieuwe Wet Inburgering 2021 tijdens hun inburgeringsproces. Jij bent de regiehouder van A tot Z, wat betekent dat je de gehele route van de inburgeraar bewaakt en bijstuurt waar nodig om hen naar een succesvolle integratie en duurzame werkplek te begeleiden. Als consulent werk, werk je samen met je collega’s werk en motiveer en begeleid je personen die vallen onder de Participatiewet naar o.a. betaald werk. Jij weet met jouw communicatieve vaardigheden en doorzettingsvermogen de inwoners te stimuleren, aan te spreken en hun talenten in beeld te brengen. Je bent klantgericht, denkt in mogelijkheden, werkt nauwkeurig en hebt een grote mate van zelfstandigheid. Je signaleert persoonlijke (intrinsieke) mogelijkheden van de inwoner en bent in staat deze om te zetten in een plan van aanpak. Samen met jou vormen wij een kundig, lerend, zelfstandig en hecht team en zijn wij volop in ontwikkeling. Wij maken heel graag gebruik van jouw kennis als ook van jouw ervaring om ons team nog verder te ontwikkelen.
Wat wordt onder andere jouw takenpakket?
Als consulent werk binnen de Participatiewet hou je je bezig met:
- Intakegesprekken
- zelfstandig beheren van een eigen caseload van personen die lang in de uitkering zitten tot statushouders
- Je neemt besluiten en voert regie met betrekking tot het te volgen traject naar (gesubsidieerd) werk of sociale activering (profielindeling)
- Je begeleidt de bewoner in het traject, je bent verantwoordelijk voor kwaliteit, voortgang, bijstelling en realisatie
Als consulent inburgering hou je je bezig met:
- Begeleiden van inburgeraars gedurende hun volledige inburgeringsproces.
- Verantwoordelijkheid voor de taalverplichting volgens de Wet Inburgering 2021.
- Uitvoeren van intakes, leerbaarheidstoetsen en het opstellen van persoonlijke integratieplannen (PIP).
- Samen met de inburgeraar de beste route naar werk bepalen, binnen de kaders van de Participatiewet.
- Focus op duurzame uitstroom en bevorderen van de zelfredzaamheid van de inburgeraar.
- Het balanceren van de menselijke maat met de noodzaak om binnen de wettelijke kaders te blijven.
- Heldere communicatie over de rechten en plichten van de inburgeraars.
Wat breng je mee?
Je past binnen ons team als je een energieke en positief ingestelde persoon bent die zich niet snel uit het veld laat slaan. Het werken in een klein en informeel team is iets wat goed bij je past. Je bent vindingrijk, een mensenmens en je gaat uitdagingen niet uit de weg. Je neemt collega’s graag mee in jouw kennis en/of ervaring en je houdt ervan om jezelf te ontwikkelen en ontplooien.
Vereisten
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als werk consulent bij een gemeentelijke instelling;
3. Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet en Wet Inburgering;
Gunningscriteria
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in richting sociaal domein (15 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het beheren van een eigen caseload in het sociaal domein (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met GWS4all en Suite, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
7. Een maximaal uurtarief van €70,- excl btw en incl reiskosten woon-/ werkverkeer (25 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als werk consulent bij een gemeentelijke instelling (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Verantwoordelijk;
- Zelfstandig;
- Communicatief;
- Initiatiefnemer;
- Empathisch;
- Zelfsturend;
- Besluitvaardig.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 februari 2025 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 februari bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 21 februari 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.