Aanvraagnummer: 7136
Organisatie: Gemeente Veenendaal
Locatie: Veenendaal
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 19-02-2025 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.
Opdracht
Voor deze opdracht zoeken we een junior wijkmanager die zelfstandig contact heeft met inwoners, bewonersavonden kan organiseren en voorzitten en tegelijkertijd ondersteuning biedt aan de vaste wijkmanagers. Deze opdracht is vooral gericht op jonge professionals met HBO werk- en denkniveau en ervaring op willen doen binnen wijkgericht werken bij een gemeente.
Wat doe jij als wijkmanager?
Vanuit jouw enthousiasme en visie draag je bij aan het versterken van de leefbaarheid in de wijken. Het is een functie waarbij je veel samenwerkt met bewoners, collega’s en externe partners zoals de woningcorporatie, politie en maatschappelijke organisaties. Het doel van deze functie is om samen met de bewoners hun buurt schoner, veiliger en aantrekkelijker te maken. Je bent voor bewoners en professionals hét aanspreekpunt om te zorgen dat hun ideeën en initiatieven verder komen. Je geeft sturing aan het (fysieke) wijkteam en gezamenlijk werk je aan de vraag van de bewoners en de opgave van de gemeente. Je bent de ogen en oren van de wijk en weet dan ook precies wat er speelt. Kortom, je creëert een omgeving waar bewoners meer verantwoordelijkheid willen nemen voor hun leefomgeving en een actieve bijdrage willen leveren aan hun buurt.
Vereisten
1. Bereidheid om op wisselende tijden te werken (Duidelijk benoemd in het cv);
2. Aantoonbare werkervaring met inwonersparticipatie;
3. Aantoonbare werkervaring in het verbinding leggen met inwoners en partners;
Gunningscriteria
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig contact leggen en onderhouden met klanten/gasten (bijv horeca) en/of bewoners, benoem dit duidelijk in het cv; (25 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met vrijwilligers-/maatschappelijke organisaties, dit mag opgedaan zijn tijdens de stage; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het organiseren van bijeenkomsten voor groepen mensen, en het tonen van initiatieven. De ervaring mag ook opgedaan zijn via de opleiding, stage of een bijbaan; (35 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet
Competenties
- Verantwoordelijk
- Flexibel
- Energiek/enthousiasmerend
- Communicatief (mondeling en schriftelijk)
- Plannen en organiseren
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, zeker de maandag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente op maandag 24 februari 13:00 uur, donderdag 27 februari 16:00 uur of dinsdag 4 maart 15:00 uur 2025 gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 19 februari 2025, 09:00 uur.