Juridisch Adviseur Fysiek Domein

Logo van Gemeente Oude IJsselstreek, met gestileerde blauwe tekst en een gebogen lijn boven de naam.

Aanvraagnummer: 7168
Organisatie: Gemeente Oude IJsselstreek
Locatie: Oude IJsselstreek
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: Tot en met 31 juni 2025
Regio: Gelderland
Startdatum: 03-03-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 19-02-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }  


Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan ‘de brede welvaart van onze inwoners.’ Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de één is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren.

Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.

De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door ín de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiële middelen en de wet- en regelgeving.

Met ruim 300 collega’s verdeeld over zo’n 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen – en er net even wat meer van maken.

We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.

Opdracht
In jouw rol als juridisch adviseur fysiek domein geef je gevraagd en ongevraagd advies bij juridische vraagstukken in het fysiek domein. Hierbij werk je onder andere samen met onze concernjurist. Ons fysiek domein bestaat onder andere uit team Ruimtelijke Ontwikkeling, team Handhaving en team Vergunningen en je bent het aanspreekpunt voor de ODA. 

Je gaat ook aan de slag met bezwaar- en beroepzaken op het gebied van het fysiek domein: je behandelt de bezwaarzaak en geeft vervolgens uitleg aan de bezwaarmaker. Jij weet met passende oplossingen te komen, rekening houdend met de belangen van diverse partijen. Daarnaast treed jij als juridisch adviseur op tijdens hoorzittingen en schrijf je beslissingen op bezwaar. 

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeente;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaren en beroep.

Gunningscriteria
4. Aantoonbare kennis over vergunningen/bestemmingsplannen, Omgevingswet, overige bijzondere wetten zoals op het gebied van horeca en evenementen (30 punten);
    a. Aantoonbare kennis van 3 van bovenstaande (30 punten);
    b. Aantoonbare kennis van 2 van bovenstaande (20 punten);
    c. Aantoonbare kennis van 1 van bovenstaande (10 punten);
    d. Geen aantoonbare kennis van bovenstaande (00 punten);
5. Aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein bij een gemeente (30 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch binnen een gemeente (40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Tactisch gedrag;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Assertiviteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Organiseren;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Alle werkdagen

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 24 februari 2025, 10.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.