Consulent Jeugd

Logo van de gemeente Voorschoten, bestaande uit een rood schild met een kroon en twee lachende gezichten, vergezeld van de tekst "gemeente Voorschoten.

Aanvraagnummer: 7174
Organisatie: Gemeente Voorschoten
Locatie: Voorschoten
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-03-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 20-02-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }  


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt. 

Organisatie
De gemeente Voorschoten heeft ruim 25.000 inwoners en behoort tot de top 10 van beste woongemeenten. We stellen alles in het werk om goede voorzieningen te bieden aan álle inwoners van Voorschoten. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben. Je krijgt daarom bij ons als medewerker de kans om je talenten veelvuldig  in te zetten. Er is een prettige, informele werksfeer en we bieden veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.

Na een periode van samenwerking met de gemeente Wassenaar gaan we per 1 september als zelfstandige gemeente verder. We werken vanuit onze drie kernwaarden: vakkundig, betrouwbaar en in eenvoud. Dit betekent onder andere dat we goede dienstverlening leveren, afspraken nakomen, efficiënt werken en zaken niet onnodig ingewikkeld maken. We werken op onderdelen opgavengericht en in samenwerking met inwoners, ondernemers en andere samenwerkingspartners.

De organisatie is onderverdeeld in vier domeinen: Mens en Samenleving, Fysieke Leefomgeving, Organisatie en Publiek en Bestuur. 

Opdracht
Als Consulent Jeugd voer je procesregie over casussen waarin Jeugdhulp zit. Je bent onder andere verantwoordelijk voor het analyseren en beoordelen van hulp- en zorgvragen met betrekking tot “opvoeden en opgroeien”. Een van de uitdagingen als Consulent Jeugd is dat je optimaal aansluiting zoekt bij de hulpvraag c.q. hulpbehoefte van het cliëntsysteem met inachtneming van de eigen kracht van de ouders en de jeugdigen. Jij zet als Consulent Jeugd de kaders neer, waarbinnen de hulpverlening zijn werk gaat doen.Daarnaast zal je volgens rooster ingedeeld worden in ons toegangsteam en zal je een rol krijgen in het wachtlijstbeheer.

Vereisten
1. Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ registratie, vermeld het SKJ nummer in het cv;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent en/of jeugd-en gezinsprofessional, bij een gemeente en/of organisatie die uitvoering geeft aan de jeugdwet;
3. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met de jeugdwet, benoem waar dit is opgedaan;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van ondersteuningsplannen én het opstellen van doelen, benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan.

Gunningscriteria
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent en/of jeugd-en gezinsprofessional(30 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met procesregie én onveiligheid bij multiproblematiek bij een gemeente (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met de onderwerpen jeugd GGZ én Passend onderwijs (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de werkwijze van signs of safety, de gezamelijke inschatting zorgbehoefte én de meldcode (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je beschikt over uitstekende vaardigheid in gesprekstechnieken;
  • Je bent kostenbewust, en in staat om te normaliseren en te demedicaliseren;
  • Je hebt een positieve en creatieve houding en bent iemand die zijn weg vindt in tegenstrijdige belangen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: De werkdagen zijn in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op maandag 24 februari 2025 tussen 10.00 uur en 12.00 uur en op dinsdag 25 februari 2025 tussen 14.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 20 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.