Fraud Blocker Juridisch Adviseur | Gemeente Overbetuwe | ZZP Opdrachten

Ontvang dagelijkse opdrachten mail

Juridisch Adviseur

Logo van de gemeente Overbetuwe, met de gestileerde tekst "gemeente Overbetuwe" in paars en een blauw abstract vleugelachtig ontwerp.

Aanvraagnummer: 7200
Organisatie: Gemeente Overbetuwe
Locatie: Overbetuwe
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 03-03-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-02-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzpā€™er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzpā€™er uit te voeren. Zzpā€™ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzpā€™er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ā€˜opmerkingenā€™ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Ben jij een ervaren juridisch adviseur met frisse ideeĆ«n die ons tijdelijk kan helpen op het snijvlak van bestuurs- en privaatrecht en kennis heeft van het omgevingsrecht?  Dan hopen wij dat je ons team komt versterken en gaan we samen voor succes! Wij drinken graag een kop koffie met jou om kennis te maken.

Jouw toekomstige team & onze organisatie
Het team is onderdeel van het domein Dienstverlening en bestaat uit ruim 25 medewerkers werkzaam op het gebied van communicatie, P&O, juridische zaken en inkoop. Doel van het team is het op integrale wijze verzorgen van interne adviezen, beleidsvorming en ondersteuning van de organisatie op het brede gebied van bedrijfsvoering. Het team is gericht op een optimale verbinding en verweving met de lijnorganisatie en het doorontwikkelen van het zelforganiserend vermogen van de verschillende clusters binnen het team.

Het cluster Juridisch en Inkoop bestaat uit drie juridisch adviseurs, twee adviseurs WOO en privacy, twee inkoopadviseurs, een klachtencoƶrdinator en een secretaris van de bezwaarschiftencommissie. 

We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting Ć©n biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Kijk voor meer informatie over de gemeente op Gemeente Overbetuwe

Wat ga je doen?
Als juridisch adviseur ligt het accent in je functie op:

  • algemeen juridische advisering aan medewerkers, management en bestuur op zowel bestuursrechtelijk als privaatrechtelijk gebied;
  • adviseren over vraagstukken op het snijvlak van bestuurs- en privaatrecht bij het opstellen en aangaan van overeenkomsten en bij handhavingsbesluiten en overige omgevingsrechtelijke besluiten;
  • adviseren en ondersteunen bij juridische geschillen en vertegenwoordigen van de gemeente bij bezwaarprocedures, en eventuele gerechtelijke procedures;
  • bijdragen aan en actualiseren van beleidsontwikkeling en meedenken over het realiseren van beleid;
  • opzetten en uitvoeren van projecten binnen het eigen team en deelnemen aan multidisciplinaire projecten;
  • zorgen voor kennisoverdracht op juridisch vakgebied.

Wat breng je mee?
Als juridisch adviseur ben je een teamplayer; je weet je collegaā€™s te vinden en gebruik te maken van elkaars kennis. Je legt op natuurlijke wijze verbindingen, zowel binnen jouw eigen team als breder in de organisatie; je bent zichtbaar in de organisatie. Je hebt een flexibele en dienstverlenende werkhouding en werkt vanuit een proactieve, daadkrachtige opstelling. Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je hebt een klantgerichte houding en beschikt over goede adviesvaardigheden waarmee je bestuur, managers en medewerkers van de juiste adviezen kan voorzien. Jij bent tevreden als je het verschil kunt maken voor interne opdrachtgevers en interne klanten. 

Dit vraagt om:

āž” een juridische opleiding op minimaal HBO niveau;

āž” aantoonbare werkervaring van minimaal 3 jaar op het snijvlak van bestuurs- en privaatrecht Ć©n omgevingsrecht;

āž” aantoonbare werkervaring bij de overheid, gemeentelijke werkervaring is een prĆ©;

āž” herkenning in onze kernwaarden: eigenaarschap, resultaatgericht, zelfbewust en coƶperatief;

āž” politiek-bestuurlijke sensitiviteit. 


Wat krijg je daarvoor terug?
Een leuke, afwisselende klus in een dynamische, maar soms ook complexe werkomgeving. Gemeente Overbetuwe biedt een inspirerend werkklimaat, waarin medewerkers zich uitgedaagd voelen om tot de beste prestaties te komen. Een organisatie in ontwikkeling, waarbij er veel aandacht is voor jouw persoonlijke groei. De medewerkers van gemeente Overbetuwe zijn betrokken bij elkaar en bij de organisatie.

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bestuurs- en privaatrecht Ć©n omgevingsrecht;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstantie.

Gunningscriteria
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op wo niveau (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met juridische advisering aan medewerkers, management en bestuur (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met bijdragen aan en actualiseren van beleidsontwikkeling (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 t/m 11A maximaal ā‚¬105,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 paginaā€™s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In onderling overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 februari 2025, vanaf 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.