Aanvraagnummer: 7288
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Amstelveen
Uren per week: 20 per week
Tarief: €110 per uur
Duur van de opdracht: 10-3-2025 t/m 28-2-2026
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 10-03-2025
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 03-03-2025 07:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
Amstelveen staat de komende periode voor een forse opgave. Gezien de eigen ambities en de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam wordt verwacht dat de gemeente verder zal groeien. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, de voorzieningen zijn hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen gaat de komende 10 jaar fors ontwikkelen, er zijn veel binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten.
De grootste uitdaging is de transformatie van het huidige bedrijventerrein naar een gemengd woon- werkgebied met ca 4400 woningen en het ruimte maken voor verplaatsing van bedrijven naar bedrijventerrein Amstelveen Zuid (BTAZ). Voor deze opgave is een aparte afdeling ingericht, afdeling Legmeer. Deze wordt in 2025 geïntegreerd binnen de afdeling Stedelijke Ontwikkeling.
De afdeling Legmeer is op zoek naar een planeconoom. Je bent als zelfstandig planeconoom in gebiedsontwikkelingen actief zowel in de fase van haalbaarheid als bij uitvoering en het financieel beheer van de grondexploitatie. Je bent daarbij in staat om naast het financieel management actief met de projectmanager en senior planeconoom mee te denken over keuzes in planvorming en uitvoering van het project. Daarnaast ben je erop gericht resultaten te bereiken. Je bent betrouwbaar en nauwkeurig, ook wanneer er onder druk moet worden gepresteerd. Je bent in staat alternatieven te bedenken en risico’s te formuleren en kan hier op een professionele manier met projectmanagers en externe partijen over communiceren. Je kunt het projectteam bijstaan in onderhandelingen zowel over grondprijzen als over kostenverhaal. Je bent klantgericht en in staat om en in een korte tijd de gestelde doelen te behalen.
Je hebt ervaring met het opstellen van grondexploitaties en beheer van de opdrachten/budgetten die bij de uitvoering van de grondexploitatie komen kijken. Je hebt ervaring met het werken met de gemeentelijke administratie. Naast het financieel management aan de kostenkant bestaat de opdracht uit financiële planbegeleiding bij nieuwe planuitwerkingen of deeluitwerkingen, het financieel management van kostenverhaal en ondersteuning bij onderhandelingen met marktpartijen. Daarnaast heb je ervaring met risicomanagement.
Kandidaatomschrijving
- Een afgeronde WO opleiding (bijvoorbeeld in de richting van ruimtelijke ordening, planologie, economie of civiele techniek/bouwkunde).
- Minimaal 5 jaar ervaring als planeconoom in gemeentelijke organisaties.
- Ruime ervaring op het gebied van grondexploitaties en vastgoedberekeningen.
- Ervaring met financieel beheer van grondexploitaties (projectcontrol/ budget beheer).
- Kennis van civieltechnische ramingen, het budgetteren en bewaken daarvan.
- Actuele kennis van wet- en regelgeving, waaronder in het bijzonder de Wro en het gemeentelijke kostenverhaal.
- Ervaring met (samen)werken met marktpartijen en contractvorming processen.
- Ervaring met complexe gebiedstransformaties van bedrijven naar woningen.
- Nauwkeurig.
- Analytisch.
- Zelfstandigheid.
- Besluitvaardigheid.
- Bestuurlijke sensitiviteit.
- Organisatiegericht.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Eisen
Referentie vereist
- VOG
- Gegevens crediteuren
- Verklaring van geheimhouding en integriteit
Gunningscriteria
Werkervaring
Werkervaring
Werkervaring
Interview
- Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
- Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
- Competenties voor deze uitvraag.
- In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.
Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.De gesprekken staan gepland op donderdag 6 maart tussen 10 .30 en 13.00 uur en vinden digitaal plaats via Teams.
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.