Aanvraagnummer: 7308
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 20 - 24
Tarief: €100 - €115 per uur
Duur van de opdracht: 7 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: vier (4) keer drie (3) maanden
Sluitingsdatum: 03-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een ervaren medior planeconoom op inhuur basis.
Als medior planeconoom/ gebiedseconoom werk je in projectverband aan met name particuliere projecten en aan een aantal grondbedrijfprojecten, om te komen tot nieuwe toekomstige functies, zoals wonen, werken, winkelen en recreëren.
Je fungeert als het financiële geweten van complexe projecten en hebt goed zicht op de risico’s die er binnen de projecten spelen. Je bent in staat om ook op strategisch niveau mee te denken over ontwikkelstrategieën van grotere gebiedsontwikkelingen en op een hoger abstractieniveau uitspraken te doen over financiële haalbaarheid van ontwikkelingen zonder daarbij details uit het oog te verliezen.
Je bent een sparringpartner voor met name de andere planeconomen/gebiedseconomen, projectleiders en opdrachtgevers. Samen met de projectleider en jurist voer je onderhandelingsgesprekken om te komen tot (financiële) afspraken om de ontwikkeling mogelijk te maken.
Verantwoordelijkheden
Je werkzaamheden bestaan uit:
- Deelnemen aan projectgroepen.
- Het opstellen van haalbaarheidsberekeningen en grondexploitaties.
- Opstellen van berekeningen voor kostenverhaal.
- Samen met projectleiders onderhandelen met externe partijen.
- Adviseren over ontwikkelstrategieën.
- Meedenken en adviseren over strategische vraagstukken.
- Bijdragen aan kennisontwikkeling binnen de vakgroep gebiedseconomie.
- Beheer van grondexploitaties en werkzaamheden voor de P&C cyclus van het grondbedrijf.
Beschikbaarheid
De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanaf 1 april 2025 tot 1 november 2025, voor 20 - 24 uur per week inzetbaar. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met vier (4) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
2. De kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding. Bovenstaande dient te blijken uit het cv.
3. Kandidaat heeft in ieder geval 5 jaar relevante werkervaring, waarvan minimaal 3 jaar bij een gemeentelijke overheid. Voornoemde dient te blijken uit de indiende CV.
4. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.
5. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 3 maart 2025 9.00 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.
6. De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzp’er) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzp’ers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 10 %
Gewicht van kwaliteit : 90 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
30 %1. De kandidaat heeft werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie en/of gemeente. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen ervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie en/of gemeente (0 punten). - De kandidaat heeft tot 1 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie en/of gemeente (1 punt). - De kandidaat heeft 1 tot 3 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie (2 punten). - De kandidaat heeft 1 tot 3 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een gemeente (3 punten). - De kandidaat heeft meer dan 3 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie (4 punten). - De kandidaat heeft meer dan 3 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een gemeente (5 punten).
50 %2. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied. Dit wordt beoordeeld aan ingediende CV en motivatiebrief. Beoordeling: - onvoldoende (0 punten) - matig (2 punten) - voldoende (3 punten) - ruim voldoende (4 punten) - goed (5 punten)
20 %3. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die gesteld zijn in het functieprofiel. Dit wordt beoordeeld aan ingediende CV en motivatiebrief. Beoordeling: - onvoldoende (0 punten) - matig (2 punten) - voldoende (3 punten) - ruim voldoende (4 punten) - goed (5 punten)
Gunningscriterium Prijs
Minimaal: € 100,00
Maximaal: € 115,00
Competenties te toetsen in interviewfase
De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:
- Ervaring met kostenverhaal en onderhandelingen bij gebiedsontwikkelingen.
- goede communicatieve vaardigheden
- stressbestendig
- toegankelijk en integer
- Passend binnen het team.
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden op donderdag 6 maart tussen 13.00 en 15.00 uur, op locatie het Stadhuis in Apeldoorn. Gelieve hier rekening mee te houden.