Fraud Blocker Inkoopadviseur | Gemeente Heerde | Freelance Opdrachten

Inkoopadviseur

Logo van Gemeente Heerde met een schild met drie geitenkoppen en een hand, naast de tekst "Gemeente Heerde.

Aanvraagnummer: 7333
Organisatie: Gemeente Heerde
Locatie: Heerde
Uren per week: 16-24 uur
Tarief: €95 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 10-03-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie

De gemeente Heerde is een kleine gemeente
Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!

We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.

We zijn omgevingsbewust en ondernemend
‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.

Dit betekent dat we als organisatie...
In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt.

In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.

We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde
De meeste collega’s werken in een ‘’hybride’ vorm thuis en op het gemeentekantoor.

De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.

Opdracht
De manager Bedrijfs- en bestuursondersteuning en –advisering stuurt de inkooporganisatie H2O aan. Dit gebeurt vanuit de gemeente Heerde. Het team bestaat uit twee collega inkoopcoördinatoren, een medewerker inkoop, een medewerker contractbeheer en een contractregisseur.
- Voert zelfstandig regie over inkoop- en aanbestedingstrajecten, mini-competities en meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures (via een digitale platform Mercell/Tenderned) voor de gemeenten Heerde, Hattem en Oldebroek en bedrijfsvoeringsorganisatie H2O;
- Aanspreekpunt en vraagbaak op het gebied van inkoop- en aanbestedingsvraagstukken;
- Je geeft mede uitvoering aan de intergemeentelijke aanbestedingskalender, daarbij toon je eigenaarschap en draag je bij aan de tijdige realisatie;
- Je draagt binnen de inkoopinitiatieven in jouw rol als adviseur en aanjager bij aan de maatschappelijke doelstellingen van de gemeenten o.a. op het gebied van Social Return en duurzaamheid.

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur bij een gemeente; 
3. Minimaal 1 werkdag in de week aanwezig op een van de standplaatsen binnen de gemeente Heerde;

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsintelling (25 punten);
5. Aantoonbaar in het bezit van het NEVI 1 diploma (15 punten);
6. Aantoonbaar in het bezit van het NEVI 2 diploma (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van Europese aanbestedingen (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie) (15 punten);
8. Uurtarief maximaal €95,- excl. btw / incl. woon - werk verkeer (25 punten);
9. Beschikbaar vanaf 10 maart 2025 voor 16 tot 24 uur per week (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Je bent communicatief sterk;
- Je beschikt over politieke sensitiviteit;
- Je bent resultaatgericht;
- Je kunt goed samenwerken in een team.

Functieschaal
Voor deze functie geldt een maximum uurtarief van €95,- (incl. btw). Dit tarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 13 maart 2025 vanaf 09.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

7333 - Inkoopadviseur

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.