Aanvraagnummer: 7342
Organisatie: Provincie Overijssel
Locatie: Zwolle
Uren per week: 16 uur tot totaal 400 uur uur
Tarief: ā¬100 per uur
Duur van de opdracht: T/m 1 oktober 2025
Regio: Overijssel
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: nee
Sluitingsdatum: 04-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreƫren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Project en Programmamanagement
Je gaat aan de slag bij de afdeling Project- en Programmamanagement (PPM), Ć©Ć©n van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling heeft veel expertise op het gebied van (het opstarten en uitvoeren van) grootschalige processen, projecten en programmaās.
Vanuit de afdeling PPM werk je aan het deelprogramma Maatregelpakketten binnen het programma Toekomst voor ons Platteland. Binnen het programma werken we in een Integraal Project Management (IPM) model samen aan de opgave natuur, klimaat en water, het bieden van kansen aan de landbouw en een sociaal economisch sterk landelijk gebied.
Opdracht
Overijssel werkt aan het realiseren van de opgaven in het landelijk gebied. We werken vanuit een 3 x 3 opgave: herstel van de natuur (en waterkwaliteit), leefbaar platteland en toekomstperspectief voor de boeren. Als provincie stimuleren we dat de initiatieven 'van onderop' komen; groepen boeren die gezamenlijk verkennen hoe zij de toekomst tegemoet gaan. 36 initiatieven (zogenaamde koplopergebieden) zijn inmiddels gestart. Zij worden financieel en inhoudelijk ondersteund zowel in de voor-verkenningsfase als in de verkenningsfase. Voor de ondersteuning van 7 koplopergebieden zijn wij op zoek naar 2 of 3 agrarische gebiedsadviseurs die de koplopers ondersteunen bij de afronding van de voorverkenning. De agrarische gebiedsadviseur ondersteunt het betreffende koplopergebied door begeleiding en advisering van de koploper-werkgroep. Hij/zij zorgt voor een goede afstemming binnen deze werkgroep en de voortgang van het proces. Hij/zij stimuleert dat de voorverkenning tot afronding komt en dat er een rapportage wordt opgeleverd waarin het resultaat van de voorverkenning en de plannen voor de verkenning worden geschetst. De adviseur is de linking pin tussen de provincie en het gebied.
Vereisten
1. Uurtarief maximaal ā¬ 100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk);
2. Aantoonbare werkervaring als agrarisch adviseur;
3. Aantoonbare werkervaring met agrariers en/of grondeigenaren in een gebiedsproces;
4. Beschikbaar op ste starten in maart 2025 voor gemiddeld 16 uur per week;
Gunningscriteria
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als agrarisch adviseur binnen een overheidsinstelling (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de rol van procesbegeleider bij het omgaan met verschillende belangen in een agrarisch gebiedsproces (beschrijf dit separaat en beknopt in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in het zelfstandig organiseren en begeleiden van bijeenkomsten van agrarische groepen (beschrijf dit duidelijk in het cv) (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het voeren van vertrouwelijke gesprekken met agrariers en/of grondeigenaren in een gebiedsproces (beschrijf dit duidelijk in het cv) (15 punten);
9. Aantoonbare beschikking over een netwerk bij relevante belangenorganisaties, terreinbeherende organisaties en agrariers zoals bijvoorbeeld LTO, agrarische collectieven, en andere agrarische samenwerkingsverbanden (beschrijf dit duidelijk en separaat in het cv) (10 punten).
Competenties
- Deskundig op agrarisch gebied;
- Klantgericht;
- Omgevingsbewust;
- Resultaatgericht.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: uren naar noodzaak in te vullen over de looptijd van het contract
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 maart 2025 vanaf 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.