Aanvraagnummer: 7357
Organisatie: Gemeente Zwolle
Locatie: Zwolle
Uren per week: gemiddeld 14 uur/wk met een maximum van 560 uur uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 31 December 2025
Regio: Overijssel
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 28-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! āOmdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzpāer toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzpāer uit te voeren. Zzpāers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzpāer gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het āopmerkingenā veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.ā
Organisatie
Zwolle is partner in de Energietafel West-Overijssel (voorheen Regionale Energie Strategie West-Overijssel) waarin 11 gemeenten, de provincie, waterschappen en netbeheerders samen aan de energietransitie werken. Zwolle vervult in dit samenwerkingsverband de rol van contractpartner en kasbeheerder.
Voor de Energietafel W-O staat het jaar 2025 in het teken van het opstellen van de Agenda Energietransitie W-O die in het najaar gereed is voor besluitvorming. Onderwerpen in deze Agenda zijn: warmte, netwerk, energie en ruimte, monitoring en participatie. Voor ieder thema wordt beschreven aan welke (deel)opgaven de regio de komende jaren gezamenlijk werkt, wat het beoogd resultaat is en hoe ze dat gaat doen. De basis hiervoor is gelegd in de Bestuurlijke Routekaart en bijbehorend Uitvoeringsprogramma 2024-2025 (zie ww.reswestoverijssel.nl/over de res/van res 2.0 naar agenda energietransitie W-O).
Deze regionale samenwerking wordt georganiseerd door de werkorganisatie Energietafel W-O (kernteam), bestaande uit een programmamanager, een programmasecretaris en projectleiders voor de themaās Warmte, Netwerk, Energie en Ruimte, Monitoring en Participatie. De werkorganisatie kent een wekelijks afstemmingsoverleg waarin aanpak en proces gezamenlijk wordt vormgegeven en de voortgang wordt besproken. Afstemming met de partners vindt plaats via de Ambtelijke Energietafel (ambtelijke vertegenwoordiging van de partners) en de Bestuurlijke Energietafel (bestuurlijke vertegenwoordiging van de partners). Daarnaast zijn de maatschappelijk partners in de Adviesgroep vertegenwoordigd. De vraagstukken voor de verschillende opgaven worden in de verschillende gremia geagendeerd.
Opdracht
Voor de Energietafel W-O zoeken wij een projectleider Energie en Ruimte die wij voor de periode maart-december 2025 detacheren in de werkorganisatie.
Als projectleider Energie en Ruimte lever je de āVisie duurzame opwek voor na 2030ā op. Daarvoor werk je o.a. samen met de projectleiders van de themaās warmte en netwerk. De resultaten van de visie leiden tot een set van nieuwe afspraken en uitvoeringsstrategie voor na 2030 die landen in de Agenda Energietransitie West-Overijssel. Basis voor de uitwerking is onder andere de (concept) provinciale Energievisie. Je organiseert hiervoor de inbreng van de partners, zowel op ambtelijk als op bestuurlijk niveau.
Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor de totstandkoming van een nieuwe subsidieregeling voor het stimuleren van natuur en biodiversiteit bij energieprojecten. Hiervoor verzamel je voorstellen en ideeƫn bij de betrokken partners.
Je werkt met de ambtelijke werkgroep Energie en Ruimte en bent lid van het Kernteam waarin je mede zorg draagt voor het gehele proces en afstemming zoekt met de andere projectleiders en de programmamanager. Je bent eindverantwoordelijk voor de op te stellen paragrafen over de onderwerpen binnen jouw thema Energie en Ruimte voor de Agenda en geeft presentaties en/of organiseert werksessies over jouw onderwerp in het ambtelijk- en bestuurlijk platform.
Vereisten
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het werken aan een Regionale Energie Strategie.
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het werkveld Energie en Ruimte;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring in de regio Overijssel en is bekend met de betrokken partijen in de energie transitie in de regio (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van de opgaven van de energietransitie, en in staat verbinding te leggen tussen de verschillende themaās van die energietransitie (60 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent communicatief vaardig zowel schriftelijk als mondeling;
- Je bent een generalist met strategisch inzicht en overziet de stappen die gezet moeten worden om het doel te bereiken;
- Daarnaast doorzie je de politiek-bestuurlijke processen. Je bent dus omgevingsbewust;
- In de samenwerking in het team ben je bereid anderen te helpen waar nodig. En dat geldt ook voor de betrokken partners. Kortom je bent samenwerkingsgericht;
- We zijn een stevig team dat voor een forse opgave staat, enig gevoel voor humor is nodig om hier goed op aan te sluiten.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld op een tarief van maximaal ā¬135,- (excl. btw). Dit tarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In de Energietafel W-O werken we op woensdag een dagdeel of een hele dag samen aan de opgaven en hebben we ons tweewekelijks afstemmingsoverleg. We vragen een flexibele inzet op de andere dagen om tussendoor af te stemmen, stukken te lezen en/of aan te leveren. Drukke en rustige periodes wisselen elkaar af.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 5 maart van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 28 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.