Aanvraagnummer: 7406
Organisatie: Kadaster
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 28-36
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 11 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 1 x 1 jaar
Sluitingsdatum: 10-03-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.
Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd.
Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Omschrijving werkzaamheden
Het
team Juridische Bewaring en Landinrichting (JBL) is op zoek naar twee juristen. Het team Juridische Bewaring en Landinrichting is een afdeling binnen Data Governance en maakt deel uit van de directie Data, Governance en Vernieuwing.
Het team JBL is nauw betrokken bij de primaire taken van het Kadaster maar wordt ook buiten het Kadaster (zelfs buiten de landsgrenzen) als expertise-eenheid erkend en gezien als vraagbaak en kennis- en sparringpartner.
De juristen zullen hoofdzakelijk worden ingezet aan de bewaarderstelefoon. Bij de bewaarderstelefoon kunnen klanten en interne medewerkers terecht met vragen ten aanzien van complexe juridische vraagstukken. De bewaarderstelefoon is gedurende werkdagen dagelijks van 9.00 - 17.00 uur bereikbaar. Per dag komen gemiddeld 75 telefonische vraagstukken binnen die in behandeling worden genomen, gelogd en diezelfde dag beantwoord.
Ook kunnen de juristen worden ingezet voor de werkzaamheden in het verzoek tot verbetering proces (VTV-proces) die voortvloeien uit de inwinnings- en bijwerkingstaken in de Basisregistratie Kadaster. In dit proces kunnen klanten (notarissen) en interne medewerkers terecht met vragen ten aanzien van complexe juridische vraagstukken over het door de bewaarder gedane verzoek tot verbetering, de wijze van verbeteren en de vragen die daarover zijn gerezen. Hiervoor is kennis van de Algemene wet bestuursrecht een prƩ.
Daarnaast kunnen de juristen worden ingezet voor het uitvoeren van kwaliteitscontroles en het rapporteren hierop.
Tevens zullen de juristen worden ingezet voor het maken van Aanwijzingen Bewaarders, modellen en opleidingsmateriaal en zal hij worden ingezet voor het bijhouden van jurisprudentie en literatuuronderzoek.
Wij zoeken twee juristen, die enthousiast worden van optimale serviceverlening aan onze in- en externe klanten, met een ijzersterk inlevingsvermogen en uitstekende communicatieve vaardigheden.
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Het geven van richtlijnen, aanwijzingen en adviezen met betrekking tot de openbare registers en Basisregistratie Kadaster, alsmede juridische en vakinhoudelijke informatieverstrekking.
- Het ondersteunen van de interne organisatie bij de toepassing van de Kadasterwet en andere relevante regelgeving.
- Het voorbereiden van beslissingen met betrekking tot inschrijvings- en registratievraagstukken.
- Het functioneel aansturen en het begeleiden van andere medewerkers aan de bewaarderstelefoon of medewerkers betrokken bij het VTV-proces.
- Het zijn van juridisch inhoudelijke aanspreekpunt voor onze in- en externe klanten aan de telefoon of per e-mail.
- Het zelfstandig behandelen van rechtszekerheids-, vastgoed- en geodata vraagstukken, voorzover dit past binnen de huidige kaders en richtlijnen. Voor vraagstukken die niet binnen de huidige kaders en richtlijnen opgelost kunnen worden wordt afstemming gezocht met een verantwoordelijk bewaarder.
- Het doen van kwaliteitscontroles en het rapporteren hierop.
De op te leveren resultaten zijn
- Juridisch complexe vraagstukken met betrekking tot registratieve werkzaamheden worden correct afgehandeld.
- Het correct, helder en foutloos schriftelijk vastleggen van de klantvraag en de afwikkeling daarvan in de loggingssystemen.
- Bewaarders worden effectief ondersteund bij het stellen van de juridische kaders in projecten waarbij wordt toegezien op de handhaving van deze kaders.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2025 tot en met 28 februari 2026 voor 28-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met eenmaal 1 jaar. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van Ć©Ć©n (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Overige eisen
Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten.
U voegt slechts Ć©Ć©n Nederlandstalig curriculum vitae (cv) toe. Graag cv in PDF aanleveren. Uit dit cv dient te blijken dat wordt voldaan aan onderstaande eisen. Indien naar oordeel van het Kadaster niet wordt voldaan aan de gestelde eisen zal de offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
Academisch werk- en denkniveau met een afgeronde studie Notarieel Recht.
Aantoonbare werkervaring opgedaan als (kandidaat-)notaris in een registergoederenpraktijk van een notariskantoor.
Aantoonbare ervaring met de interactie met uitvoeringsorganisaties die wettelijke taken uitvoeren.
Kennis van de Algemene wet bestuursrecht een prƩ.
Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: ā¢ Kwaliteitsgericht: is gericht op het leveren van kwaliteit en wordt uitgedaagd deze waar mogelijk nog te verbeteren. ā¢ Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk: kan goed aansluiting vinden bij de gesprekspartner en kiest daarbij de juiste communicatievorm(en). ā¢ Overtuigingskracht: toont stevigheid, oefent op informele wijze invloed uit en is in staat om steun en draagvlak te verwerven. ā¢ In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief. ā¢ Proactief en initiatiefrijk. ā¢ Klantgericht kan (juridische) adviezen op een begrijpelijke wijze overbrengen aan anderen; is analytisch sterk. ā¢ Kan werken onder tijdsdruk en ziet hierin een uitdaging.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Op basis van de beoordeling vanĀ hetĀ ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met deĀ drie kandidaten die hierbij het hoogst scorenĀ wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleidingĀ vanĀ de verduidelijking, toelichting enĀ eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen deĀ drie hoogst scorendenĀ wordtĀ aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.
De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:
Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven
1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet
2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster
3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.
4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkeleĀ positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde
5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijkĀ meerwaarde.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.
Gunningscriteria Kwaliteit
40 %U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
30 %U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
30 %U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: ā¬ 125,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.
Interviewfase
Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en metĀ 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer danĀ drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en metĀ 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en metĀ 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en metĀ 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 14 maart 2025 bij voorkeur in Apeldoorn (via Teams is eventueel ook mogelijk). Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.