Aanvraagnummer: 7416
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Utrecht
Uren per week: 24 uur in 2025 en vanaf 2026: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: Tweemaal 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: Onze voorkeur is om iemand na 1 jaar inhuur kosteloos te kunnen overnemen en in dienst van de provincie Utrecht te laten treden.
Sluitingsdatum: 07-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Onze provincie is een regio waar mensen graag wonen, werken, studeren en recreƫren. Het is ƩƩn van de belangrijkste economische groeicentra van ons land en mede dankzij de centrale ligging en rijke cultuurhistorie dƩ ontmoetingsplek bij uitstek. En dat willen wij zo houden. Wij willen dat de provincie Utrecht het groene, gezonde en slimme middelpunt van Nederland blijft, ook in 2050. Om dat te realiseren, staan we voor een flink aantal uitdagingen. Zo zorgt oa de woningbouwopgave ervoor dat de verkeers- en vervoersnetwerken onder spanning komen te staan. Randvoorwaarden als stikstofreductie, beschikbaarheid van grondstoffen en economische ontwikkelingen als inflatie maken de puzzel nog complexer. In dat speelveld willen we investeren in passende mobiliteitsoplossingen.
Resultaatopdracht
We zoeken een senior Manager Projectbeheersing voor de voorbereiding en realisatie van het project tot vervanging en verbreding van de Rijnbrug in de N233 bij Rhenen. Bij dit project gaat het om het vervangen van de stalen bovenbouw van de brug inclusief de verbreding van 2 naar 4 rijstroken. Dit project heeft als doel de leefbaarheid en bereikbaarheid (van nieuw te bouwen woningen) in Kesteren en Rhenen te verbeteren. Het Rijk is eigenaar van de brug, de Provincies Gelderland en Utrecht zijn wegbeheerder van de aangesloten wegdelen. Provincie Utrecht is kartrekker en stelt het IPM-team samen. Het project bevindt zich momenteel in de Voorbereidingsfase. Het project heeft een investeringsomvang van ongeveer ā¬140 miljoen. Je doet dit in nauwe samenwerking met je collega-projectleiders en onder aansturing van de projectmanager. In dit complexe en interessante speelveld ben jij verantwoordelijk voor het integrale beheersproces middels risico-, plannings-, kwaliteits-, informatie- Ć©n financieel management in deze fasen van dit ene omvangrijke project.
Werkzaamheden die onder deze functie vallen zijn o.a.:
- zorgen voor een optimale beheersing van het project en het continue inzichtelijk hebben van sturingsinformatie voor het kernteam op de aspecten financiƫn, planning, informatie, kwaliteits- en risicomanagement.
- Intensief samenwerken met de project-, contract-, omgevings- en technisch manager in het IPM-team om een bijdrage te leveren aan de integrale sturing en verantwoording.
- Je stelt betrouwbare en heldere voortgangsrapportages op waarmee de projectmanager en opdrachtgever kunnen sturen en weloverwogen besluiten kunnen nemen.
- Je zoekt actief naar nieuwe ontwikkelingen (binnen en buiten het project), die je vertaalt naar kansen, risicoās en beheersingsmaatregelen.
- Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en laten vaststellen van faseovergangs- en andere besluitvormingsdocumenten.
Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, economie of techniek;
2. Minimaal 15 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van bouwkundig projectbeheersing in verschillende fasen;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior projectleider op bouwkundige projecten binnen een overheidsorganisatie;
4. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met grote infraprojecten van boven de 100 miljoen (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Aantoonbare werkervaring binnen projecten met diverse contractvormen (benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria
6. Een afgeronde opleiding op wo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, economie of techniek (10 punten);
7. Minimaal 15 jaar aantoonbare werkervaring als senior projectleider op bouwkundige projecten binnen een overheidsorganisatie (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met IPM Projecten (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van technische contractdocumenten en het begeleiden van aanbestedingen (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met UAV-GC, 2-fasen aanpak, Systems Engineering (SE) en Systeemgerichte contractbeheersing (SCB) (10 punten);
11. Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2025, voor minimaal 24 uur (5 punten);
12. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiƫle duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Samenwerken
- Daadkracht
- Plannen en organiseren
- Bestuurlijk sensitief
- Proactief
- Overtuigingskracht
- Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling
- Je kan goed samenwerken, overtuigen en communiceren met collegaās en in projectteams
Functieschaal:
Afhankelijk van de relevante ervaring is de inschaling in schaal 11 of 12. (minimaal ā¬ 4.232,09 en maximaal ā¬ 7.783,53 (max schaal 12).
Benodigd aantal professionals:
1, geen duo.
CV-eisen:
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning:
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in de week van 11 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 7 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.