Aanvraagnummer: 7417
Organisatie: Gemeente Brummen
Locatie: Brummen
Uren per week: 20
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 2 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 17-03-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 09-03-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De gemeente Brummen is recentelijk meer gaan inzetten op het beleidsveld Economische Zaken en werkt aan een solide basis richting de toekomst. Vanwege ziekte wordt een tijdelijke vervanger gezocht. Met jouw kennis en inzet worden lopende processen ondersteund en versterkt.
Zoals het opstellen van lokaal beleid, coƶrdineren van het project toekomstbestendige bedrijventerreinen, ondersteuning bij de ontwikkeling van de kernwinkelgebieden en het implementeren van het RPW Stedendriehoek. Ook de afronding van de economische visie behoort tot de opdracht.
De aard van de functie maakt deze opdracht ongeschikt voor zelfstandig ondernemers.
Verantwoordelijkheden
Jij bent onze ambassadeur richting het lokale bedrijfsleven, onderhoudt goede regionale contacten, verbindt en stimuleert de samenwerking tussen ondernemers onderling en de gemeente. Jouw focus ligt daarbij op de bedrijventerreinen en de dorpscentra. Je werkt veel samen met onze Strategisch Adviseur voor dit taakveld, zijn focus ligt vooral op de vrijetijdseconomie (recreatie & toerisme). Samen vormen jullie het aanspreekpunt (ābedrijfscontactfunctionarisā) voor alle ondernemers en zorgt dat de gemeentelijke dienstverlening goed is aangesloten op het bedrijfsleven. We verwachten meer dan alleen het onderhouden van contacten: jij signaleert knelpunten en ambities bij ondernemers en komt niet alleen met een oplossing voor dat moment, maar zorgt voor een (economische) visie gericht op de lange termijn. Belangrijke uitdagingen waar wij voor staan: het verduurzamen van bedrijventerrein, intensiveren van de samenwerking tussen ondernemers (onderling en met gemeente) en mogelijkheden in beeld brengen om het ruimtegebruik op bestaande bedrijventerrein te optimaliseren (en mogelijk herstructureren).
Je neemt deel aan lokale en regionale overleggen, vertegenwoordigt de gemeente bij contacten met belangenorganisaties, herkent landelijke ontwikkelingen en weet deze te vertalen naar concrete (lokale) acties.
Overall ben je naast beleidsadviseur, vooral een netwerker die werkt vanuit een heldere visie waarbij je een grote mate van vrijheid krijgt de functie zelf vorm te geven.
Functie-eisen
- Jij bent klantgericht, een netwerker, communicatief sterk en bent thuis in de wereld van ondernemers;
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken;
- Minimaal HBO-werk- en denkniveau en bij voorkeur met ervaring in een soortgelijke functie, maar een match met de gevraagde competenties is doorslaggevender dan een jarenlange ervaring;
- Als netwerker kun je snel schakelen tussen diverse partijen: dit vraagt om uitstekende communicatieve vaardigheden en een representatieve uitstraling;
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 maart tot en met 30 mei 2025 voor 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Minimaal 5 jaar werkervaring binnen de Fysieke Leefomgeving
HBO werk- en denkniveau
Aangeboden kandidaat heeft een dienstverband bij het aanbiedende bureau.
Minimaal 3 jaar ervaring binnen economische zaken
Gunningscriteria
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Gunningscriteria Kwaliteit
40 %HBO in de richting van bedrijfseconomie, beleid
40 %Minimaal 3 jaar ervaring in het beleidsveld economische zaken
20 %Ervaring met een kleine tot middelgrote gemeente
Gunningscriterium Prijs
Geen limieten
Competenties te toetsen in interviewfase
Tijdens het interview zullen de volgende zaken worden besproken en beoordeeld:
- Omgevingsbewustzijn: je bent alert op relevante in- en externe ontwikkelingen en bent in staat deze te vertalen naar de praktijk;
- Enthousiasmeren: je krijgt door een positieve instelling partijen mee en weet het belang en effect van een onderwerp over te brengen;
- Onderhandelen: je behartigt de belangen van de gemeente in onderhandelingssituaties;
- Resultaatgerichtheid: je bent in staat concrete resultaten te boeken met je netwerkactiviteiten en werkt hier doelgericht en vasthoudend naar toe.
- Politieke sensitiviteit.
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden op 12 maart 2025. Gelieve hier rekening mee te houden.