Leerplichtambtenaar

Logo van de gemeente baarn met een blauw-wit schild met een bisschop die een staf vasthoudt, naast de tekst "gemeente baarn" in grijs.

Aanvraagnummer: 7439
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 20 tot 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 17-03-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 06-03-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }  


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Baarn. Hier kun je je hart ophalen. Wij hebben ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert, korte lijnen met het bestuur en management en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht
Je gaat aan de slag binnen het team Leerplicht van de gemeente Baarn als Leerplichtambtenaar.
Dit team is onderdeel van de afdeling Burgercontact en zorgt voor de uitvoering van de wettelijke leerplicht taken. Voor het uitvoeren van de rol heb je het volgende nodig:

  • je verricht onderzoek naar de oorzaak van het schoolverzuim of voortijdig schoolverlaten, signaleert en analyseert de problematiek bij jongeren en verwijst indien nodig naar de juiste hulpverlenende instantie;
  • je voert gesprekken met de jongeren en hun ouders met als doel het verzuim te stoppen en/of jongeren terug te geleiden naar school en houdt risico jongeren in het vizier;
  • je behandelt verzoeken voor verlof of vrijstelling van de leerplicht;
  • je maakt, waar nodig, proces-verbaal op; (alleen bij BOA certificatie);
  • je geeft voorlichting en advies aan ouders, jongeren en instanties betreffende de uitvoering van wet- en regelgeving;
  • je voert regelmatig controles uit, onder andere op schoolinschrijvingen;
  • je werkt intensief samen met scholen, instellingen voor jeugdhulpverlening, de beleidsadviseur onderwijs, het Lokaal Team Baarn en de regiogemeenten.

Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van leerplicht SJD, SPH of MWD;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leerplichtambtenaar;
3. BYOD (bring your own device) voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.

Gunningscriteria
4. Uiterlijk beschikbaar per 17 maart 2025 voor minimaal 20 uur per week (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar in regio Amersfoort/Eemland; (10 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8  jaar als leerplichtambtenaar (20 punten);
7. Aantoonbaar in het bezit van een getuigschrift Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • je hebt een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • je bent planmatig en bezit een probleemoplossend vermogen;
  • je hebt pedagogische kennis en/of ervaring met de omgang met (probleem)jongeren;
  • je hebt goede computervaardigheden en bent in staat de applicatie, het leerlingenadministratiesysteem, te beheren;
  • Je hebt goede contactuele eigenschappen en kunt omgaan met tegenstellingen en werkdruk. Je hebt een dienstverlenende instelling, je bent nauwkeurig en in staat om zelfstandig te werken;
  • Je bent nieuwsgierig, stelt je oordeel zolang mogelijk uit en toont initiatief;
  • Je kunt goed samenwerken, bent verbindend en duidelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr
Is hybride werken mogelijk: ja, minimaal 1 dag per week op kantoor

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 11 maart 2025 van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 6 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.