Communicatiemedewerker

Aanvraagnummer: 7557
Organisatie: Gemeente Overbetuwe
Locatie: Overbetuwe
Uren per week: 8 tot 20 uur
Tarief: €0 - €65 per uur
Duur van de opdracht: tot en met 31 december 2025
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-03-2025 09:00
Deel deze opdracht .fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
De gemeente Overbetuwe is per direct op zoek naar een interim Communicatiemedewerker.
Tot en met 15 juni 2025 20 uur per week.
Van 16 juni tot en met 31 december 2025 8 uur per week.
Met een optie op 2x 6 maanden verlenging.
Ben jij een communicatiespecialist met een passie voor online communities en maatschappelijke betrokkenheid? Wil jij bijdragen aan de doorontwikkeling en optimalisatie van OnsOverbetuwe.nl, hét platform waar inwoners, ondernemers en organisaties uit Overbetuwe elkaar vinden? Dan zoeken wij jou!
Wat ga je doen?
Als communicatiemedewerker voor OnsOverbetuwe.nl speel je een sleutelrol in allereerst het doorontwikkelen en vervolgens beheren van dit online platform. Je zorgt ervoor dat de informatie up-to-date en aantrekkelijk is en draagt bij aan een optimale interactie tussen inwoners, organisaties en de gemeente.
Jouw taken omvatten:
- Optimalisatie van OnsOverbetuwe.nl: je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande modules, zoals de sociale kaart.
- Inrichting en beheer van het online makelpunt maatschappelijk vastgoed: je zorgt voor de opzet en het onderhoud van deze module.
- Contentcreatie en -beheer: je ontwikkelt, redigeert en publiceert content voor de website en social media.
- Webcare en communitybeheer: je beheert en optimaliseert de sociale kaart, ondersteunt organisaties bij het gebruik ervan en stimuleert actieve deelname.
- Ondersteuning van collega’s: je adviseert en ondersteunt collega’s bij de communicatie binnen diverse projecten en thema’s.
Wat weet en kun je?
- Een afgeronde hbo-opleiding in communicatie of een vergelijkbare richting.
- Minimaal 2 jaar ervaring in een communicatie- en contentbeheerfunctie (ervaring bij een overheidsorganisatie is een pre, maar geen must).
- Affiniteit met maatschappelijke thema’s, participatie en digitale communicatie.
- Kennis van gemeente Overbetuwe en haar inwoners en organisaties.
- Goede schrijfvaardigheden en het vermogen om webcontent te creëren die aansluit bij de doelgroep, inclusief consistente toepassing van tone-of-voice en naleving van webrichtlijnen
- Ervaring met ontwikkelen en beheren van CMS-systemen.
- Organisatietalent, creativiteit, zelfstandig en proactieve houding.
Hoe ziet je cluster/team eruit?
Je komt te werken in het cluster communicatie van het Team Communicatie, Personeel & Juridische Zaken. Het communicatiecluster is een hechte club van 5 communicatieprofessionals die samen vorm en uitvoering geven aan het boeiende vak overheidscommunicatie. Daarnaast werk je intensief samen met collega’s van het Sociaal Team Overbetuwe. Vanzelfsprekend heb je de mogelijkheid om deels thuis te werken.
Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Een maximum uurtarief van € 65,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer;
3. Beschikbaar per 1 april 2025;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een communicatie- en contentbeheerfunctie.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een communicatie- en contentbeheerfunctie (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met ontwikkelen en beheren van CMS-systemen (25 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Affiniteit met maatschappelijke thema’s, participatie en digitale communicatie;
- Goede schrijfvaardigheden en het vermogen om webcontent te creëren die aansluit bij de doelgroep, inclusief consistente toepassing van tone-of-voice en naleving van webrichtlijnen;
- Ervaring met ontwikkelen en beheren van CMS-systemen;
- Organisatietalent, creativiteit, zelfstandig en proactieve houding.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg / onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg te bepalen
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 13 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.