Specialist Burgerlijke Stand / BRP

Logo van Apeldoorn met een groen gestileerd bladdessin naast het woord "Apeldoorn" in groen lettertype.

Aanvraagnummer: 7572
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 32
Tarief: €80 - €97 per uur
Duur van de opdracht: 1 jaar
Regio: Gelderland
Startdatum: 12-05-2025
Optie tot verlenging: twee (2) keer zes (6) maanden
Sluitingsdatum: 17-03-2025 08:30

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdracht omschrijving

Jij komt te werken in een team met 55 collega’s. Wat jouw nieuwe team kenmerkt? Dat is natuurlijk de hoge sociale betrokkenheid en de wil om elke uitdaging aan te gaan. Bij de gemeente Apeldoorn werk je niet alleen aan een optimale dienstverlening voor inwoners en ondernemers, maar ook aan jezelf. Want met volop kansen voor ontwikkeling, zijn we een ambitieuze organisatie. Een dichte deur kom je bij ons niet gauw tegen, betrouwbare en innovatieve collega’s wel! Ben jij die betrouwbare, secure collega en stel jij een inwoner echt op zijn/haar gemak en adem je dienstverlening, dan ben je bij ons aan het juiste adres!


Verantwoordelijkheden

Als Specialist Burgerlijke Stand/BRP voer je de volgende taken uit:
•    aanvragen op het terrein van BRP
•    nationaliteitswetgeving, internationaal privaatrecht, naturalisatie en verwerking mutaties in het systeem;
•    1e inschrijvingen en hervestigingen vanuit het buitenland
•    beoordelen en verwerken buitenlandse brondocumenten
•    aangiften burgerlijke stand aan de balie
•    indelen van huwelijken en partnerschapsregistraties
•    alle administratieve werkzaamheden rondom huwelijken en partnerschapsregistraties
•    berichtenverkeer
•    complexe mutaties in de BRP


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 12 mei 2025 tot en met 11 mei 2026, voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer zes (6) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.

2. De kandidaat heeft minimaal twee jaar recente werkervaring* in het uitvoeren van alle beschreven taken en producten binnen de afdeling Burgerzaken bij een 100.000+ gemeente.*In de afgelopen vier jaar, teruggerekend vanaf de datum van publicatie.

3. De kandidaat is alle werkdagen in de week van 8.15 tot 17.00 uur beschikbaar. Daarnaast is de kandidaat op donderdagavond tot 19.30 uur beschikbaar.

4. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.

5. De kandidaat die door inschrijver wordt aangeboden in de inschrijving zijn gedurende deze uitvraag en op het moment dat de offerte door de gemeente Apeldoorn wordt geaccepteerd beschikbaar voor de onderhavige opdracht.

6. De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzp’er) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzp’ers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

75 %

1. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van beschreven balieproducten binnen Burgerzaken.Beoordeling: - De kandidaat heeft 2 tot 3 jaar werkervaring met de genoemde producten binnen Burgerzaken (1 punt). - De kandidaat heeft 3 tot 5 jaar werkervaring met de genoemde producten binnen Burgerzaken (3 punten). - De kandidaat heeft meer van 5 jaar werkervaring met de genoemde producten binnen Burgerzaken (5 punten).

25 %

2. De kandidaat heeft ervaring met het werken in het systeem iBurgerzaken.Beoordeling: - De kandidaat heeft geen ervaring met het werken in het systeem iBurgerzaken (0 punten). - De kandidaat heeft ervaring met een vergelijkbaar systeem als iBurgerzaken (3 punten). - De kandidaat heeft ervaring met iBurgerzaken (5 punten).


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 80,00
Maximaal: € 97,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:

  • secuur en betrouwbaar
  • communicatief vaardig
  • representatief
  • dienstverlenend


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op vrijdag 21 maart 2025 tussen 12.00 en 15.00 uur, op locatie het Stadhuis in Apeldoorn. Gelieve hier rekening mee te houden.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.