Fraud Blocker Senior Beleidsmedewerker | Gemeente Westland | ZZP Opdracht

Ontvang dagelijkse opdrachten mail

Senior Beleidsmedewerker

Logo van gemeente westland met een gestileerde witte figuur die een ploeg trekt op een zwarte achtergrond, naast de naam in blauwe en groene blokken.

Aanvraagnummer: 7699
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Westland
Locatie: Naaldwijk
Uren per week: 36 per week
Tarief: 123,85 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 06-04-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 17-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


ā€œUitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westland mag gĆ©Ć©n arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Westland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).ā€ 

Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners Ć©Ć©n van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt de gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente.

Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Opdrachten
Voor de Gemeente Westland zoeken we een ervaren beleidsmedewerker die aan de slag gaat met de herinrichting van de inburgering en de uitvoering van het beleidsplan schuldhulpverlening. De opdracht bestaat uit twee hoofdtaken:

Deelopdracht 1: Herinrichting Inburgering
De beleidsmedewerker geeft uitvoering aan het projectplan Herinrichting Inburgering binnen de gemeente Westland. De focus ligt op:

  • Adviseren, aan de hand van uitgewerkte scenarioā€™s, over de herinrichting van de inburgeringstaak voor de Gemeente Westland.
  • Opleveren van een robuust, toekomstbestendig en kosteneffectief programma, zodat de nieuwe contracten of interne uitvoeringsvarianten vanaf 1 januari 2026 kunnen starten.

Deelopdracht 2: Schuldhulpverlening:
De beleidsmedewerker begeleidt de beleidsmatige cyclus voor schuldhulpverlening tot aan de vaststelling door college en raad en draagt zorg voor de implementatie van het beleidsplan. Dit omvat ook het opstellen en doorzetten van de beleidsregels voor 2025, het monitoren van de voortgang en het zorgdragen voor de implementatie van het beleid binnen de gestelde kaders maar ook:

Uitvoeren van Actiepunten uit het Beleidsplan Schuldhulpverlening 2025:

  • Analyseren van de actiepunten zoals opgenomen in het beleidsplan.
  • Coƶrdineren van de uitvoering van de acties en zorgen voor een tijdige en effectieve implementatie.
  • Regelmatig overleg met relevante afdelingen, externe partijen en stakeholders om de voortgang te monitoren.
  • Rapporteren over de voortgang van de actiepunten aan het management en/of verantwoordelijke beleidsmakers.

Opstellen en Doorzetten van de Beleidsregels Schuldhulpverlening 2025:

  • Ondersteunen bij het opstellen van de beleidsregels op basis van het beleidsplan.
  • Zorgen voor een juridische en praktische onderbouwing van de beleidsregels, in lijn met de actuele wet- en regelgeving.
  • Coƶrdineren van de consultatie van interne en externe stakeholders, indien nodig.
  • Zorgdragen voor een heldere communicatie over de vastgestelde beleidsregels naar alle betrokkenen.
  • Begeleiden van het goedkeuringsproces en het implementeren van de beleidsregels binnen de organisatie.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uurtarief maximaal ā‚¬ 123,85 inclusief reiskosten woon-werk en exclusief btw;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker Sociaal Domein van een gemeentelijke instelling;
4. Minimaal een aantoonbaar afgeronde wo bachelor opleiding;
5. Beschikbaar per 7 april 2025 voor 36 uur per week, gedurende de gehele opdrachtduur incl. verlengingsopties

Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen het beleidsdomein Inburgering en Schuldhulpverlening met desbetreffende wetten, benoem dit duidelijk in het cv (40 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker Sociaal domein binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van begrijpelijke en toegankelijke beleidsstukken Ć©n collegevoorstellen over complexe en/of politiekmaatschappelijk gevoelige onderwerpen, benoem dit duidelijk in het cv  (10 punten)
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker binnen een 100.000+ gemeente (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Zeer goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
- Analytisch;
- Politiek sensitief;
- Tactvol;
- Stressbestendig.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 paginaā€™s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 20 maart 2025 van 15:15 uur tot 17:15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op woensdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 18 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.