Aanvraagnummer: 7705
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: Mijdrecht
Uren per week: 27 per week
Tarief: 105 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-09-2025
Optie tot verlenging: 4 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 18-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zoān 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collegaās. āSamen voor elkaarā echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.
Opdracht
Als ervaren toezichthouder Sociaal Domein is jouw eerste taak het wegwijs maken van een nieuwe collega. Daarnaast voorkomt sociale zekerheidsfraude en spoor je deze op. Dit doe je door intensief samen te werken met collegaās uit het Sociaal Domein, andere gemeentes, de Sociale Recherche en door deel te nemen aan regionale overleggen met ketenpartners. Je verzamelt en analyseert informatie van meldingen of risicosignalen. Je beoordeelt of deze informatie reden geeft tot rechtmatigheidsonderzoek. Als dat zo is maak je gebruik van verschillende onderzoeksmethoden om informatie te verzamelen en verwerken.
Taken die de toezichthouder uitvoert:
- Je bestudeert dossiers, bespreekt situaties met klantmanager Werk en Inkomen en legt huisbezoeken af;
- Je documenteert deze informatie en adviseert over passende handhavingsmogelijkheden;
- Je adviseert de klantmanagers Werk en Inkomen en consulenten Wmo en Jeugd over fraudesignalering en over het te nemen besluit in het vervolgtraject;
- Waar mogelijk geef je voorlichting aan collegaās over handhaving, naleving en fraudebestrijding;
- Je signaleert knelpunten in de uitvoering en denkt mee over het handhavingsbeleid en de inbedding hiervan in de organisatie.
Je hebt een helicopterview, bent analytisch sterk en weet soepel te schakelen tussen verschillende onderzoeksmethoden. Je bent een kei in communiceren: het voeren van confrontatiegesprekken is bekend terrein voor je en je weet hierin escalaties te voorkomen. Je bent een goede gespreksleider bij huisbezoeken waarbij je ook goed kunt waarnemen.
Vereisten
1. HBO werk- en denkniveau (richting Sociaal Juridische dienstverlening of handhaving van regelgeving [bv. politie, BOA] of vergelijkbaar);
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet, Wmo, Ć©n Jeugdwet in het kader van handhaving;
3. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder met controle onderzoeken en/of handhaving van de regelgeving van de Participatiewet binnen een gemeente.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring als toezichthouder/handhaver binnen de Wmo en/of Jeugd (30 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein van een gemeente (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Civision (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
8. Een maximum uurtarief van ā¬ 105,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Helicopterview;
- Analytisch;
- Communicatief (mondeling en schriftelijk) zeer sterk (bijvoorbeeld in verband met confrontatiegesprekken);
- Verbinder;
- Durven.
Benodigd aantal professionals
1 of 2.
CV-eisen
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt in overleg vervuld op minimaal twee van de volgende werkdagen:
Ma ā Di ā Wo ā Do ā Vr.
Voor kantoorfuncties waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 20 maart 2025 tussen 13.00 uur en 14.00 uur of donderdag 20 maart tussen 15.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 18 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.