Fraud Blocker Senior intaker bijstand / allround inkomensconsulent Participatiewet

Ontvang dagelijkse opdrachten mail

Senior intaker bijstand / allround inkomensconsulent Participatiewet

Logo van de gemeente veenendaal met een gestileerde blauwe 'v' naast het woord "gemeente veenendaal" in grijs.

Aanvraagnummer: 7707
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Veenendaal
Locatie: Veenendaal
Uren per week: 32 per week
Tarief: 75 per uur
Duur van de opdracht: 7 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 14-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Veenendaal mag gƩƩn arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Veenendaal. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.  

Opdracht 
- Afhandelen bijstandsaanvragen (inclusief nieuwe inburgeraars);
- Voeren van intake gesprekken voor diverse bijstandsregelingen;
- Geven van voorlichting;
- Handhaving uitkeringsverplichtingen;
- Uitvoeren onderzoeken naar recht, hoogte en duur van bijstandsaanvragen;
- Maken van rapporten en beschikkingen;
- Beheren caseload en monitoring voortgang;
- Signaleren mogelijke fraude;
- Uitvoeren van (periodieke) controles;
- Deelnemen aan multidisciplinaire casuĆÆstiekoverleggen (sociaal domein);

Vereisten
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als intaker bijstand, poortmedewerker of inkomensconsulent in de afgelopen 5 jaar. De werkzaamheden moeten de volgende onderdelen bevatten: onderzoeken, beoordelen en afhandelen van bijstandsaanvragen levensonderhoud Participatiewet;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het voeren van intakegesprekken voor bijstandsaanvragen levensonderhoud Participatiewet in de afgelopen 5 jaar;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
5. Fysieke aanwezigheid in het gemeentehuis in Veenendaal om de werkzaamheden uit te voeren. De werkdagen zijn tussen 8:30 en 17:00 uur.

Gunningscriteria 
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Intaker of inkomensconsulent binnen een gemeente of uitvoeringsorganisatie in de afgelopen 8 jaar (30 punten); 
7. Aantoonbare kennis van de participatiewet en aanverwante regelgeving. Benoem dit duidelijk in het CV (20 punten);
8. Maximaal 50 minuten reistijd woon-werkverkeer enkele reis richting gemeentehuis Veendaal (20 punten);
9. Aantoonbare kennis van Voorliggende Voorzieningen (Sociale Zekerheid). Benoem dit duidelijk in het CV (20 punten)
10. Een maximum uurtarief van ā‚¬ 75,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet

Competenties
- Dienstverlenend;
- Kwaliteitsbewust;
- Nauwkeurig;
- Fraude-alert;
- Efficiƫnt rapporteren;
- Samenwerken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 paginaā€™s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 18 maart 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen maandag 17 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.