Fraud Blocker Senior beleidsmedewerker RO / Coƶrdinator team Omgevingsbeleid

Senior beleidsmedewerker RO / Coƶrdinator team Omgevingsbeleid

Logo van de gemeente Staphorst met de tekst "gemeente Staphorst" naast een groen en blauw geometrisch ontwerp.

Aanvraagnummer: 7713
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Staphorst
Locatie: Staphorst
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 20-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzpā€™er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzpā€™er uit te voeren. Zzpā€™ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzpā€™er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ā€˜opmerkingenā€™ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht
Je bent als ervaren beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling inzetbaar op complexe vraagstukken die binnen onze gemeente spelen. Daarnaast ben je onderdeel van ons cluster ruimtelijke ontwikkeling waarin je inhoudelijke input levert voor diverse projecten, bijvoorbeeld woningbouw en bedrijventerreinen, waarbij je een cruciale rol speelt in de voortgang en kwaliteit.

De themaā€™s waar jij onder andere mee in aanraking komt zijn: ruimtelijke ontwikkeling, energie en klimaat, economische zaken, volkshuisvesting, recreatie en toerisme en de Omgevingswet. Daarnaast horen ook onderstaande werkzaamheden bij jouw veelzijdige takenpakket:

  • Actief bijdragen aan het vormgeven van het omgevingsplan
  • Ruimtelijke motiveringen beoordelen
  • Advies geven aan het college en de raad
  • Leiding nemen bij het begeleiden van wijzigingsverzoeken voor het omgevingsplan
  • Optreden als de vakinhoudelijke expert, waar collega's op jou kunnen rekenen voor deskundige begeleiding en ondersteuning
  • De werkprocessen optimaliseren, die gestroomlijnd zijn via EPOS (EfficiĆ«nte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst). Voor meer details, bekijk onze website staphorst.nl

Hiernaast bekleed je de rol van coƶrdinator team Omgevingsbeleid. In deze dynamische rol geef je sturing aan een team van professionals in het ruimtelijk domein met onderstaande taken:

  • Je geeft functioneel sturing aan medewerkers van het team
  • Je plant en verdeelt de werkzaamheden en verzorgt de afstemming
  • Je bewaakt, borgt en toetst voortgang, kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden
  • Je stuurt op integraal denken en werken

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van RO of Planologie;
2.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende van een team binnen het vakgebied RO;

Gunningscriteria
4. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (30 punten);
- Tot 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (0 punten);
- 5 tot 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (10 punten);
- 8 tot 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (20 punten);
- Meer dan 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (30 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het vakgebied RO van een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met duurzaamheid (energie en klimaat) (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met begeleiden van bestemmingsplanprocedures (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende van een team binnen een gemeentelijke instelling (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Is in staat om een team aan te sturen en daarnaast met het team samen te werken;
  • Resultaatgericht;
  • Verbindend vermogen;
  • Communicatief vaardig, zowel in geschrift als mondeling;
  • Toegankelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 paginaā€™s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 maart 2025 vanaf 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 maart 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 20 maart 2025; 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.