HR Coördinator

Aanvraagnummer: 7783
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Loosdrecht
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Uiterlijk 1 april
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 18-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; } .fa:hover { opacity: 0.7; } .fa-facebook { background: #3B5998; color: white; } .fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; } .fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; } .fa-envelope { background: #808080; color: white; } .fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; } .fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Wijdemeren mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Wijdemeren. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
Gemeente Wijdemeren zoekt een ervaren HR Coördinator met seniorkwaliteiten om het HR-team bij de hand te nemen. We zijn namelijk in een cruciale fase beland; de laatste sprint van onze ambtelijke organisatie. Hoe dat zit? De gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum hebben in de zomer van 2024 het principebesluit genomen tot een lichte samenvoeging. De bestuurlijke fusie staat gepland per 1 januari 2027 en wordt voorafgegaan door een ambtelijke integratie per 1 januari 2026.
Jouw opdracht is niet: deze herindeling leiden, daarvoor is namelijk eerder een HR Projectleider aan het team toegevoegd. Jouw opdracht is wel: vanuit ervaring en overzicht het team tijdelijk begeleiden voor wat betreft de reguliere HR taken. Hierbij hoort ook het in kaart helpen brengen van achterstanden, het maken van planningen en het bewaken van de voortgang. Alles met het doel om in de korte tijd die we nog hebben in 2025 zo goed mogelijk over te gaan naar Hilversum.
Ben je dan alleen aan het reguliere werk aan het coördineren? Nee, zeker niet. Je zult ongetwijfeld ook inhoudelijk op wat (fusie)taken meewerken bijvoorbeeld. Daarnaast wordt je de tactische- en strategische sparringpartner van het MT en enkele teammanagers. Maar dus ook van de WOR-bestuurder en de griffie. Ervaring binnen gemeenteland is daarom een must.
Tot slot, met name kennis van- en ervaring met de Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers (APPA) willen we graag aan ons team toevoegen zodat ook die kant van de herindeling arbeidsrechtelijk en administratief goed verloopt.
Wat zoeken wij?
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een HR-coördinator met seniorkwaliteiten. Zodoende:
- Ken jij alle ins en outs van het HR-vak in gemeenteland;
- Ben je in staat om zelfstandig een aantal HR-thema’s op te pakken en hierover te adviseren aan management, directie en bestuurder(s);
- Heb je uitgebreide kennis van relevante wet- en regelgeving die je op pragmatische wijze kan vertalen naar de organisatie;
- Heb je aantoonbare adviesvaardigheden op strategisch niveau waardoor je een stevige partner bent voor management, directie, bestuur én collega’s;
- Ben je een goede sparringpartner naar de HR projectleider fusie;
- Zorg je samen met stakeholders en het HR team voor een goede uitvoering van de gebruikelijke HR-taken. Je begeleidt daarin het proces van het plan naar realisatie, je werkt de route uit, zorgt voor het juiste proces en stuurt op de kosten. Je schakelt met collega's en externe partijen;
-Ga je kleinere projecten/klussen niet uit de weg, want je pakt aan wat aangepakt moet worden.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in de rol van senior HR adviseur bij een gemeente;
3. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Gunningscriteria
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het coördineren van HR-teams bij gemeenten in de afgelopen 5 jaar (benoem dit duidelijk in cv) (30 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als senior (business)partner/adviseur van MT-leden (benoem dit duidelijk in cv) (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke besluitvormingstrajecten en medezeggenschap (benoem minimaal 1 concreet voorbeeld in cv) (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het adviseren aan griffie en/of samenwerken met werkgeverscommissie (benoem dit duidelijk in cv) (15 punten);
7. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met de Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers (APPA) (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Daadkrachtig;
- Resultaatgericht;
- Politiek organisatorische sensitiviteit;
- Samenwerken;
- Verbinding maken;
- Conceptueel denken en de taal van de uitvoering spreken;
- Verbinden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
Cv-eisen Maximaal
5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van de inschrijver verwacht dat hij/zij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 20 maart tussen 14.00-16.15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 18 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.