Senior Financieel Adviseur Bedrijfsvoering

Aanvraagnummer: 7815
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Hoogeveen
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Drenthe
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 21-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
Opdracht
Je verstrekt adviezen aan beleidsmedewerkers bij het opstellen van bestuursvoorstellen, waarbij vooral de impact op de samenwerkingsorganisatie van belang is. Je bewaakt daarbij ook de integrale afweging van de financiële consequenties en draagt bij aan het rechtmatig en doelmatig uitvoeren van de voornemens. Je beoordeelt en analyseert de verkregen financiële informatie en adviseert de budgethouders, budgetbeheerders en controller vanuit de verkregen informatie en speelt een actieve rol in het tot stand brengen van de (rechtmatigheids-) verantwoording. Je bent samen met de overige collega’s van de afdeling financiën verantwoordelijk voor het opstellen, de voortgang, tijdigheid en kwaliteit van de P&C-documenten voor de Samenwerkingsorganisatie.
- Je bent de primaire persoon die zorg draagt voor een tijdige totstandkoming van de P&C-producten van de SWO.
- Je bent medeverantwoordelijk voor de tijdige aanlevering en opstellen van budget- en begrotingswijzigingen.
- Je coördineert de beheersing op de loonsom van de Samenwerkingsorganisatie en levert daarmee een bijdrage aan de sturing en beheersing van geldstromen van de Samenwerkingsorganisatie.
- Je adviseert en ondersteunt de budgethouders en beheerders bij het opstellen van hun input voor de producten uit de P&C-cyclus.
- Je levert je bijdrage aan de ontwikkeling van ons strategisch financieel beleid.
- Je bent mede aanspreekpunt voor financieel toezicht door de provincie, de controlerend accountant en overige belanghebbenden.
- Je neemt deel aan projecten van Financiën of projecten waarbij Financiën is betrokken.
- Je signaleert risico’s, verbeter- en/of knelpunten met betrekking tot het budgetbeheer en de rechtmatigheid in relatie tot de verplichtingen die budgethouders en beheerders.
Wat vragen wij?
Als stevige gesprekspartner sta je klaar voor de manager van netwerken, teamleiders, budgethouders, budgetbeheerders en controllers binnen de organisatie. Je bent nuchter en initiatiefrijk, met een enthousiaste en samenwerkingsgerichte instelling. Met een afgeronde hbo-opleiding in een financiële of bedrijfseconomische richting en enkele jaren werkervaring in een vergelijkbare functie, ben je goed voorbereid op deze rol.
Bij voorkeur heb je kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) en andere verslaggevingsregels, evenals inzicht in alle aspecten van personeels- en formatiebegrotingen. Je werkt proactief en bent sterk gericht op de behoeften van de klant, zonder daarbij het bredere organisatiebelang uit het oog te verliezen.
Je schakelt moeiteloos tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau en weet mensen op alle lagen van de organisatie te enthousiasmeren en mee te nemen in de bedoeling. Je spreekt hen aan, helpt hen bij het creëren van de juiste randvoorwaarden en draagt eraan bij dat zij optimaal kunnen presteren.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van bedrijfseconomie of financiën;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur binnen een gemeente;
3. Minimaal voor 32 uur per week beschikbaar.
Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring in personeels- en formatiebegrotingen. Benoem duidelijk in het CV waar deze ervaring is opgedaan (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als verantwoordelijke voor de opstelling van P&C-producten. Benoem duidelijk in het CV waar deze ervaring is opgedaan (40 punten);
6. Beschikbaar per 21 april 2025 (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Analytisch vermogen;
- Resultaatgerichtheid;
- Nauwkeurigheid;
- Stressbestendigheid;
- Communicatief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja, in overleg. Volledig hybride is niet mogelijk.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 maart 2025, van 11:00 uur tot 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 21 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.