Medewerker uitkeringsadministratie

Logo van gemeente dantumadiel met een gestileerde blauwe "g" boven de naam in groene kleine letters, met een groene horizontale lijn eronder.

Aanvraagnummer: 7877
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Dantumadiel
Locatie: Damwâld
Uren per week: 20 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: Geen verlenging
Sluitingsdatum: 23-03-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdracht omschrijving

Jij gaat:

Als Medewerker Uitkeringsadministratie voer je administratieve werkzaamheden uit in het kader van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. Denk bijvoorbeeld aan:

  • het verwerken van nieuwe aanvragen en mutatieonderzoeken;
  • het afhandelen van minimaregelingen;
  • het aanmaken van uitkeringsdossiers en het invoeren van mutaties;
  • het controleren van inkomstenformulieren en het berekenen van de te verrekenen inkomsten;
  • het verwerken van beslagleggingen en overige facturen/post;
  • het ondersteunen van de collega’s met het draaien van dagelijkse betalingsruns.

Je ondersteunt collega’s bij vragen over de betalingen en/of verrekeningen. Naast de werkzaamheden gericht op de Uitkeringsadministratie neem je deel aan projectgroepen, denk je actief mee en wordt je uitgedaagd om met verbetervoorstellen te komen.

Kortom, deze functie biedt een gevarieerd takenpakket waarbij nauwkeurigheid, efficiëntie en samenwerking centraal staan. Je speelt een essentiële rol in het waarborgen van een soepele en effectieve dienstverlening binnen onze organisatie.

Jij hebt:

  • MBO werk- en denkniveau
  • Kennis om beschikkingen/werkprocessen af te handelen rondom de Participatiewet
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden
  • Probleemoplossend vermogen
  • Een nauwkeurige en kritische instelling

Dit wordt jouw team:

Als Medewerker Uitkeringsadministratie maak je deel uit van het team ‘Uitvoering Sociaal Domein’. Binnen dit team wordt onderscheid gemaakt tussen de werkzaamheden van het gebiedsteam en de administratie/ondersteuning. Hierbij staat samenwerking op nummer één.

De medewerkers van administratie/ondersteuning vervullen een adviserende, ondernemende, verantwoordende, toezichthoudende, kwaliteit borgende en administrerende rol ten behoeve van de gebiedsteams.

Aandachtsgebieden zijn daarbij onder andere inkomensondersteuning, WMO, verhaal op onderhoudsplichtigen, terugvordering, incasseren van vorderingen, toezichthouders sociaal domein, juridisch advies en ondersteuning, Uitkeringsadministratie, kwaliteitsbevordering en accountbeheer.


Verantwoordelijkheden

Zie opdrachtomschrijving.


Beschikbaarheid

De kandidaat is op basis van detachering inzetbaar vanaf 1 april 2025 tot en met 1 juli 2025 voor 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.

Ervaring als Medewerker Uitkeringsadministratie

Affiniteit met afhandelen minimaregelingen


Prijs (eisen)

Geen limieten

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

50 %

Direct inzetbaar

40 %

Recente ervaring als Medewerker Uitkeringsadministratie

10 %

Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein en Suite4Sociale Regie.


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top  is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Wij streven ernaar op 27 maart a.s. het interview te houden.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!