Senior Strategisch Marketeer Kamer van Koophandel

Logo van kvk met opvallende letters in donkergroenblauw.

Aanvraagnummer: 8350
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Kamer van Koophandel
Locatie: Utrecht en remote
Uren per week: 40 per week
Tarief: € 80 - € 90 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: 1 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 07-04-2025 09:30.

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Opdrachtomschrijving

KVK is op zoek naar een interim Strategisch Marketeer. Ben jij de conceptueel denkende strategische marketeer die de samenhang tussen verschillende onderwerpen weet te vatten in 1 marketing plan vanuit het perspectief van ondernemers? En vind je het leuk om dat in een complexe omgeving te doen, waarbij jij als meerwerkend voorman/vrouw het voortouw neemt? En voor verandering zorgt? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Je handelt altijd vanuit data (klant/markt) en klantbehoeften. Je kijkt naar alle touchpoints in de klantreis en verbindt die optimaal met onze producten, diensten en communicatiekanalen. Zo zorgen we ervoor dat onze klanten houvast ervaren. Je werkt samen in een dynamisch, fris marketingteam (13 fte) binnen de nieuw gevormde afdeling Merk & Communicatie. Met collega’s die iedere dag het verschil willen maken. Deze rol is ter tijdelijke versterking van het team.

De opdracht betreft een tijdelijke inhuur voor opstellen van de samenhang tussen verschillende onderwerpen in één marketing plan vanuit het perspectief van ondernemers, met als doel dat opdrachtnemer diens specifieke expertise inzet voor complexe projecten op een ondernemende en resultaatgerichte manier te laten slagen. Hierbij worden de volgende activiteiten uitgevoerd:

Ontwikkelen zelfstandig marketingstrategieën en vertalen naar uitvoerbare plannen;
Zorgen voor de integratie van het merk in alle marketingactiviteiten, binnen de kaders van de opdrachtgever;
Zelfstandig samenwerken met interne en externe stakeholders om marketingstrategieën te implementeren;
Ondersteunen bij veranderingsprocessen en zorgt voor een soepele overgang, met zelfstandige uitvoering;
Coachen en begeleiden van teamleden naar professionele groei, met eigen methoden.
Losse projecten verbinden tot een samenhangend geheel, zelfstandig en in overleg met de opdrachtgever.
Ontwikkelen van marketingstrategieën op basis van klantbehoeften.
Formulieren van doelstellingen en verantwoordelijkheid voor het behalen van deze doelen.
Samenwerken met een multidisciplinair team en verantwoordelijkheid voor het realiseren van marketingcommunicatie;
Zelfstandig prioriteiten stellen en focus in marketingactiviteiten rondom het thema 'ondernemen';

waarbij de volgende resultaten opgeleverd worden: Marketingstrategieën ontwikkeld en succesvol vertaald naar uitvoerbare plannen;

Merk effectief geïntegreerd in alle marketingactiviteiten volgens de opdrachtgever’s kaders;
Marketingstrategieën zelfstandig geïmplementeerd door samenwerking met interne en externe stakeholders;
Veranderingsprocessen ondersteund en soepel geïmplementeerd;
Teamleden succesvol gecoacht naar professionele groei door gebruik van eigen methoden;
Losse projecten succesvol verbonden tot een samenhangend geheel, in overleg met de opdrachtgever;
Marketingstrategieën ontwikkeld die voldoen aan de klantbehoeften;
Duidelijke doelstellingen geformuleerd en deze met succes behaald;
Multidisciplinair team geleid en impactvolle marketingcommunicatie gerealiseerd;
Zelfstandig prioriteiten gesteld en focus gebracht in marketingactiviteiten rondom het thema 'ondernemen'.

De opdracht eindigt wanneer de gevraagde resultaten opgeleverd zijn, waarbij geldt dat uitloop is mogelijk afhankelijk van de voortgang van de beschikbaarheid.

Kandidaatomschrijving

Analytisch Vermogen
Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.

Communiceren
Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.

Nauwkeurigheid
Is nauwgezet in de uitvoering van de werkzaamheden binnen gestelde normen.

Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.

Resultaatgericht
Werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren.

De competenties worden tijdens het interview getoetst.

Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.

Goed om te weten: screening is onderdeel van de procedure, waarbij ook een social media check plaatsvindt. Zie https://werkenbij.kvk.nl/pages/nl-nl/algemeen/privacyverklaring voor meer informatie hierover.

Interviewplanning


Start publicatie tender: 27-03-2025
Sluiting inschrijving tender: 07-04-2025
Cv beoordeling: 07-04-2025
Gesprekken: tussen 09-04-2025 en 16-04-2025
Gunningsbesluit: 16-04-2025
Voorlopige gunning: 16-04-2025
Startdatum: 01-05-2025



Eisen

  • Opleiding
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding in de richting van Marketing/Marketingcommunicatie/Brandmanagement
  • Kennis
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van werken in Agile omgeving
  • Ervaring
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 13 jaar) en minimaal 8 jaar aantoonbare ervaring in een strategische Marketeerrol op senior niveau
  • Ervaring
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met verandermanagement en het leiden van transformatieprojecten
  • Ervaring
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met coachende vaardigheden en in het begeleiden van teams
  • Ervaring
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en aantoonbare ervaring met het creëren van merkbeleving en het vertalen van het bedrijfs-DNA in marketingconcepten
  • Ervaring
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met de introductie en activatie van digitale omgevingen zoals ‘mijnOmgeving’
  • Ervaring
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij grote, complexe klantgedreven organisaties
  • Opdracht
  • Aanbieder mag maximaal 1 cv indienen

    Gunningscriteria



    Weging prijsdeel: 30 %



    Ervaring: weging 25 %

    Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met Agile werken
    • 0 tot 3 jaar (5 %)
    • 3 tot 5 jaar (15 %)
    • 5 jaar of meer (25 %)
    • 25 %

      Ervaring: weging 25 %

      Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare werkervaring binnen een soortgelijke overheidsorganisatie
      • 0 tot 3 jaar (5 %)
      • 3 tot 5 jaar (15 %)
      • 5 jaar of meer (25 %)
      • 25 %

        Interview: weging 20 %

        Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.