Manager Projectmanagement

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 8396
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Kadaster
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 36-40
Tarief: 145 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden.
Regio: Gelderland
Startdatum: 21-04-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 08-04-2025 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Opdracht omschrijving

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. 

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 


Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

 

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen. 

 

Omschrijving werkzaamheden 
Als senior manager geef je op inspirerende en motiverende wijze leiding aan ongeveer 30 zelfstandig werkende project-, programmamanagers en PMO-ers. Je stimuleert en faciliteert collega’s actief in hun ontwikkeling en de vakdiscipline. Je kijkt hierbij zowel naar de dag van vandaag als naar de stip op de horizon. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opzetten en onderhouden van het opleidingscurriculum rondom Projectmanagement. Ook stimuleer en facilitair je afdelings- en bedrijfsoverstijgende samenwerking ter versterking van het vak met de gedelegeerd opdrachtgevers, het CIO office en andere stakeholders. Je hebt een visie op het vakgebied en vertaalt deze naar concrete initiatieven. Ook ben je het boegbeeld beeld voor leidinggeven aan verandering en daarmee een inspiratie voor je collega managers. Je initieert workshops en kennissessies op dit thema. 

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Verantwoordelijkheid dragen voor het kwalitatief koppelen van projectmanagers aan de aanvragen van onze interne opdrachtgevers en aan de ontwikkeling van medewerkers (matchingsproces);
  • Relatiemanagement en acquisitie voor alle directies van het Kadaster; je zoekt samen met collega’s actief naar de vraag (achter de vraag) van opdrachtgevers en formuleert de vraag van morgen;
  • Zorgdragen voor bedrijfsvoering en zakelijke targets zoals declarabiliteit van medewerkers;
  • Als lid van het Integraal Management Overleg ben je samen met alle managers binnen BOI verantwoordelijk voor het realiseren van de IT ambities en ook voor het etaleren van onze toegevoegde waarde richting de organisatie.
  • Nauwe samenwerking met CIO-office.
  • Je voert de regie over de werving van PM-inhuur via het dynamisch aankoopsysteem (DAS) in samenwerking met de inkoopafdeling.
  • De nadruk bij de doorontwikkeling van projectmanagement ligt op verandermanagement, risicomanagement en de effectiviteit van stuurgroepen. Ook het continueren van het vakmanschap projectmanagement in combinatie met agile werken zal onverkort doorgang moeten vinden. We streven daarbij naar meer beheersbaarheid, voorspelbaarheid en transparantie in projectuitvoering.

Eisen

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 21-4-2025 tot en met 30-4-2026 voor 36-40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten.
U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina's A4 toe. Graag cv in PDF aanleveren. Uit dit cv dient te blijken dat wordt voldaan aan onderstaande eisen. Indien naar oordeel van het Kadaster niet wordt voldaan aan de gestelde eisen, of het cv uit meer dan 5 pagina's bestaat, zal de offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
Diploma op WO niveau.
Minimaal 5 jaar management ervaring aan professionals.
Minimaal 5 jaar ervaring in projectmanagement.
Minimaal 2 jaar ervaring met agile werken, bij voorkeur in combinatie met Prince 2.
Minimaal 2 jaar ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld en/of minimaal 2 jaar werkervaring bij een organisatie van minimaal 1000 werknemers.
Minimaal 2 jaar ervaring met verandermanagement en het managen van veranderingen.
Affiniteit met IT.
Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Coachen; • Enthousiasmeren; • Overtuigingskracht; • Resultaatgericht; • Samenwerken; • Communicatief sterk zowel schriftelijk als mondeling. Je praat met stakeholders en weet hier de juiste positie in aan te nemen om de wens tot een goed einde te brengen; • Service- en klantgericht; • Proactief en initiatiefrijk.

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %


Uitleg gunningscriteria

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.   

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling                      
0 Geen antwoord/invulling       
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende                           
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig                                         
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster      

3 Voldoende                                
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed                                          
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde 

5 Uitstekend                                
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.

Gunningscriteria Kwaliteit

50 %
U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) hoe in eerder opdrachten en functies invulling is gegeven aan de gewenste doorontwikkeling van projectmanagement. Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
50 %
U geeft een beschrijving (max. 300 woorden) hoe u in eerder werk en ervaring succesvol invulling hebt gegeven aan de in deze opdracht gestelde taken, met name als lijnmanager aan ongeveer 30 professionals (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 145,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria. 

Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden in Apeldoorn op 11 april 2025 in de ochtend. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.