Bibob coördinator

Logo met een gestileerde witte figuur van Hermes met een caduceus, tegen een blauwe achtergrond, bedekt met de kleine letters "ede.

Aanvraagnummer: 8711
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Ede
Locatie: Ede
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 18-04-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Opdracht:
Vanwege aanhoudende drukte zoekt de gemeente Ede een tijdelijke bibob adviseur die gaat ondersteunen op dit onderwerp. Deze wet is bedoeld om te voorkomen dat een overheidsinstantie ongewild criminele activiteiten ondersteunt bij het uitgeven van vergunningen en subsidies of bij het aangaan van verplichtingen, zoals aanbestedingen of vastgoedtransacties. Met de uitvoering van de wet Bibob willen we voorkomen dat de boven- en onderwereld met elkaar vermengd raken in onze gemeente. Jij bent aanspreekpunt wat betreft Bibob en hebt regie op de processen. Je voert Bibob onderzoeken uit en werkt intensief samen met vakspecialisten bij andere afdelingen. Je ontwikkelt beleid in samenwerking met jouw collega-onderzoekers en juristen en voert dit beleid ook uit. De volgende taken behoren tot jouw takenpakket:

  • uitvoeren van Bibob-toetsen (ca 30 p jr).
  • ontwikkelen en actualiseren van beleid op het gebied van bibob.
  • zorgen voor actuele kaders en duidelijke werkprocessen.
  • Adviseren van het bestuur over Bibob-beleid en politiek bestuurlijke onderzoeken
  • Implementatie van Bibob in de gehele organisatie in samenwerking met andere afdelingen
  • beantwoorden van vragen van collega’s en het bevorderen van de interne samenwerking.
  • opleiden van collega’s en het college om het kennisniveau in de organisatie actueel te houden.
  • Deelnemen aan regionale overleggen inzake Bibob en samenwerken met het RIEC op het gebied van Bibob

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op wo bachelor in de richting van bestuursrecht of privaatrecht;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar  als coordinator binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met relevante wet- en regelgeving, zoals de Awb en de wet BibobKennis van de alcoholwet de omgevingswet, aanbestedingswetgeving en de Awb.

Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring met begrotingen en lezen en analyseren hiervan (benoem dit duidelijk in het cv) (35 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een vergelijkbare functie binnen een overheidsinstelling (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met bibob toetsen (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met coachen en leidinggeven aan directe collega's (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Resultaatgericht (werken met een duidelijk resultaat voor ogen).
  • Plannen en organiseren (in staat zijn tot prioriteren en overzicht behouden aangezien je gelijktijdig aan een verscheidenheid aan taken werkt).
  • Politiek bestuurlijk sensitief (het snappen van de belangen en gevoeligheden die er spelen binnen je werkgebied).

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 11 CAO gemeenten. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 25 april 2025 vanaf 10.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 24 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 18 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.