Handhaver en Toezichthouder Participatiewet

Logo van gemeente súdwest-fryslân met abstracte vormen in rode en blauwe kleuren naast de tekst in grijs.

Aanvraagnummer: 8728
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Súdwest-Fryslân
Locatie: Sneek
Uren per week: 32 per week
Tarief: 85 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 28-04-2025
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 17-04-2025 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Opdracht omschrijving

Binnen het cluster Handhaving Sociaal Domein nemen momenteel de aanvragen toe en ook worden de casussen lastiger en duren ze langer. Daarnaast is er langdurige uitval van capaciteit. Om die redenen is er tijdelijk behoefte aan extra capaciteit en zijn we op zoek naar een Handhaver en Toezichthouder Participatiewet, die ons cluster tijdelijk voor 32 uur per week kan komen versterken.

Verantwoordelijkheden

Als Handhaver en Toezichthouder Participatiewet doe je onderzoek naar de rechtmatigheid van uitkeringen op grond van de Participatiewet, bij zowel lopende uitkeringen als bij aanvragen. Je doet administratief- en veldonderzoek, raadpleegt diverse bronnen, verricht waarnemingen, doet buurtonderzoek, gaat op huisbezoek en je neemt verklaringen op.

Na jouw onderzoek presenteer je je bevindingen van de klant. Dit doe je op een respectvolle en professionele manier. Daarna zorg je voor een goed, nauwkeurig, objectief en feitelijk rapport. Dit rapport wordt met jouw advies overgedragen aan de betreffende gebiedsteammedewerker/ medewerker team Integraal Beheer Sociaal Domein. Belangrijk hierbij is dat er preventief en pro-actief wordt gewerkt.


III. Eisen en gunningscriteria


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 28 april 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Kandidaat heeft minimaal een afgeronde relevante Hbo-bachelor opleiding.
Kandidaat heeft zeer ruime en aantoonbare werkervaring (minimaal 5 jaar) binnen het terrein van handhaving Participatiewet. De ervaring moet worden aangetoond op het CV.
Kandidaat heeft ruime kennis van de regelgeving omtrent terugvordering en verhaal binnen de Participatiewet.
Kandidaat heeft ervaring met het gebruik van de applicatie Suites.
Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.
De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).
Kandidaat is geen ZZP-er. Dit is geen opdracht voor een ZZP-er aangezien dit een functie is, die is ingebed in de organisatie, waarbij hiërarchisch aangestuurd wordt door opdrachtgever en kandidaat zelf de opdracht moet uitvoeren. Ook via een doorleenconstructie is een ZZP-er daarom geen optie.

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

50 %
Minimaal 10 jaar werkervaring in het sociaal domein algemeen.
25 %
Afgeronde opleiding Digitaal Rechercheren.
25 %
Ruime kennis van privacywetgeving.

Prijs (eisen)

Maximaal: € 85,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Tijdens het gesprek zal een toetsing op de volgende competenties plaatsvinden:

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Goede onderzoeksvaardigheden en fraude-alert.
  • Doortastend, pro actief en resultaatgericht.
  • Analytisch vermogen.
  • Flexibel en een teamspeler.

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Daarnaast wordt tijdens het gesprek getoetst in welke mate:

  1. de kandidaat over de communicatieve eigenschappen blijkt te beschikken, die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht;
  2. de kandidaat over de relevante vakinhoudelijke kennis blijkt te beschikken;
  3. de kandidaat zijn of haar visie op de opdrachtuitvoering overtuigend verwoordt.

Het interview vindt plaats op woensdag 23 april 2025. We verzoeken u om hier rekening mee houden.