Casemanager Omgevingsrecht

Logo van gemeente vijfheerenlanden met de naam in kleurrijke verticale letters gerangschikt in drie rijen.

Aanvraagnummer: 8823
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Vijfheerenlanden
Locatie: Leerdam
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 6 maanden
Sluitingsdatum: 15-04-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Vijfheerenlanden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Vijfheerenlanden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Opdracht
Als casemanager omgevingsrecht ben je het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning aanvragen. Je behandelt principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de Omgevingswet is de nadruk van toetsen van aanvragen verschoven naar meedenken en adviseren om initiatieven mogelijk te maken.

Dit doe je door:
- Mee te denken zodat zij de beste route volgen voor het krijgen van een vergunning;
- Het eerste aanspreekpunt te zijn van onze inwoners;
- Enkel- en meervoudige aanvragen te behandelen;
- Aanvragen te toetsen ontvangen adviezen te beoordelen op kwaliteit en samenhang;
- De voortgang en de kwaliteit van het proces te bewaken;
- Mee te denken in projectgroepen.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding (richting bouw of juridisch )op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie;
4. Minimaal 2 dagen per week fysiek op werklocatie in Meerkerk aanwezig;
5. Een aantoonbare afgeronde opleiding ' Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1 en 2' (ABW1/ABW2);

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare kennis van de omgevingswet 2024 (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Centric Leefomgeving (licht duidelijk toe in het cv) (20 punten);
8. Beschikbaar per 6 mei 2025 voor 24 uur per week, gedurende de hele opdracht (30 punten);
9. Woonachtig in Vijfheerenlanden of binnen een straal van maximaal 75 kilometer (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).

Competenties
- Je bent in staat om aanvragen zelfstandig te verwerken;
- Ruime ervaring met de technische en juridische aspecten van vergunningverlening;
- Een frisse blik en neemt eigenaarschap over je eigen werk;
- Oplossingsgerichte en flexibele instelling;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Doorzettingsvermogen, collegialiteit en je weet van aanpakken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 april 2025, van 14.00 tot 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 april 2025 bericht.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 15 april 2025, 09.00 uur.