Raadsadviseur

Aanvraagnummer: 8890
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Elburg
Locatie: Elburg
Uren per week: 24 uur
Tarief: 125 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-04-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.
Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.
Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.
Opdracht
Je voert zelfstandig de dagelijkse taken van de griffie uit. Je vervangt tevens de griffier bij haar afwezigheid;
- Je verzorgt de voorbereiding, ondersteuning en afhandeling van raads- en commissievergaderingen (BOB methode) en raadsontmoetingen, waaronder:
- Opstellen van agenda’s in iBabs;
- Adviseren van de raadsleden over de inzet van raadsinstrumenten en schrijven van moties, amendementen en initiatiefvoorstellen;
- Afhandeling van de vergaderstukken van de raad;
- Bewaakt de voortgang van de afdoeningsvoorstellen;
- Het ondersteunen van voorzitters;
- Incidenteel verslaglegging;
- Je organiseert mede diverse activiteiten voor de raad (raadsontmoetingen), zoals werkbezoeken (binnen en buiten gemeentehuis);
- Je onderhoudt contact met inwoners (particulieren en ondernemers) die willen inspreken of vergaderingen van de raad willen bijwonen;
- Je levert een bijdrage aan het optimaliseren en verbeteren van de informatiestromen en andere werkprocessen;
- Je draagt bij aan goede communicatie en informatie voor de raad;
- Je begeleidt de raad in het contact met de accountant en hebt ervaring met begeleiding van aanbestedingsproces van de accountantsdiensten;
- Je bereidt benoemingen van raadsleden en wethouders voor;
- Je bent bekend met de voorbereidingen die vanuit de griffie worden gedaan ivm de vierjaarlijkse gemeenteraadsverkiezing;
- Je kunt de griffier indien nodig vervangen.
Vereisten
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het werken op een griffie in de functie van raadsadviseur;
2. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Een maximum uurtarief van € 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk.
Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring als raadsadviseur (licht dit duidelijk toe in het cv) (40 punten);
5. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op Wo niveau (10 punten);
6. Uiterlijk beschikbaar per 14 mei 2025 voor 24 uur per week (40 punten);
a. Uiterlijk beschikbaar per 14 mei 2025 (40 punten);
b. Uiterlijk beschikbaar per 21 mei 2025 (20 punten);
c. Beschikbaar na 21 mei 2025 (0 punten);
7. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente tot 25.000 inwoners (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit en begrijpt de rol die de griffie daarin vervult;
- Je werkt secuur en accuraat en weet van aanpakken;
- Je bent digitaal vaardig. Je hebt affiniteit met ICT-toepassingen van de raad en raadsinformatiesystemen (ervaring met Ibabs is een pré);
- Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden, inclusief ervaring met het opstellen van verslagen en/of het maken van memo’s/notities voor de raad;
- Je kunt goed plannen en organiseren;
- Je bent assertief;
- Je bent bereid flexibele werktijden te werken (zowel overdag als in de avonduren);
- Je bent een positieve teamspeler die goed kan samenwerken en bijdraagt aan het gezamenlijke resultaat;
- Je beschikt over relativeringsvermogen.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (voorkeur voor maandag, woensdag en vrijdag).
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 16 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.