Adviseur VIC

Logo met het woord 'drachten' in dikke grijze letters met een verticale groene lijn, gevolgd door 'smallingerland' in een kleiner grijs lettertype.

Aanvraagnummer: 8891
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Smallingerland
Locatie: Drachten
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 90 - 99 per uur
Duur van de opdracht: 13 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 22-04-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdracht omschrijving

Binnen onze gemeentelijke organisatie kunnen wij jouw kennis en ervaring op gebied
van interne controle & procesverbetering goed gebruiken. Wil jij jouw stempel drukken
op de rechtmatigheid en meebouwen aan het in control brengen en houden van onze
gemeente?

Wij zoeken een adviseur verbijzonderde interne control (VIC) die als onafhankelijke
kritische adviseur meedenkt, grenzen stelt en tegenwicht biedt. Jij overziet het geheel
van interne en externe processen en ben in staat deze te verbinden. Je hebt een rol
waarin je toeziet op, en aanspreekpunt bent voor, de adviseurs IC.

Naast het uitvoeren van de VIC wordt een actieve rol verwacht in het verder
professionaliseren van het team Concern Control.

Verantwoordelijkheden

Adviseren en begeleiden in de inrichting van de Interne Controle in de eerste en tweede
lijn.
Uitvoeren van de VIC in de derde lijn (LoD, Lines of Defence).
Meewerken aan vastleggen, actualiseren en verbeteren van de processen.
Opstellen en uitvoeren van risicoanalyses, actualiseren van het normen en
toetsingskader, de werkprogramma’s en dossiervorming.
Audits uitvoeren en vastleggen.
Bijdragen aan totstandkoming van de rechtmatigheidsverantwoording.
Ondersteunen en coördineren van de interimcontrole.
Gesprekspartner voor Concerncontroller, Controllers en (externe) Accountant.


III. Eisen en gunningscriteria


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 13 maanden vanaf 01-05-2025 tot en met 31-05-2026 voor 32 - 36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.
U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.
Minimaal een afgeronde WO (Master) opleiding richting bedrijfskunde of accountancy
Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de accountancy of interne controle
Aantoonbare en recente werkervaring met interne controle binnen een gemeente en aantoonbaar Inhoudelijke kennis van het BBV, onderzoeken en audits

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 10 %
Gewicht van kwaliteit : 90 %


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

50 %
Recente werkervaring met het opzetten van controle werkzaamheden bij een gemeentelijke organisatie
50 %
Specifieke kennis van rechtmatigheidsverantwoording, sociaal domein, sociale zaken en spend

Prijs (eisen)

Minimaal: € 90,00
Maximaal: € 99,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

  1. Positief-kritisch
  2. verbinder
  3. doortastend en proactief
  4. Goede contactuele eigenschappen
  5. prettige gesprekspartner met zelfkennis

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

De hoogst gerankte inschrijver(s) ontvangen een uitnodiging voor het interview. Wij behouden ons het recht voor om zelf te bepalen welk aantal inschrijvers wij uitnodigen. De niet geselecteerde aanbieders ontvangen een afwijzing via deze applicatie. 

Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, en dus daadwerkelijk voldoende aansluit op de door ons gestelde eisen en wensen, wordt de kandidaat verder beoordeeld op basis van criteria. Die criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling wordt de gunning of afwijzing aan u onderbouwd per telefoon of per e-mail en ontvangt u een afwijs- of gunningsbericht via deze applicatie. 


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.