Informatiemanager

Aanvraagnummer: 8927
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 28-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 16-04-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Opdracht
De gemeente Baarn zoekt een interim Informatiemanager! Vanuit jouw expertise werk je strategisch niveau aan vraagstukken op het snijvlak van IT, informatie en organisatie. Vanuit een stevige expertise op het gebied van informatiemanagement bekijk je deze vraagstukken integraal. Je bent de verbindende factor vanuit informatiemanagement naar (de teams uit) het primair proces en werkt samen met de andere disciplines van bedrijfsvoering. Daarnaast ben je de schakel tussen onze organisatie en de regionale ICT-dienst Utrecht (RID).
Taken waar jij je in deze opdracht mee bezig houdt zijn:
- Je geeft uitvoering aan het projectenportfolio voor de uitvoering van het informatiebeleid, in overleg met de relevante stakeholders;
- Je adviseert de organisatie en het bestuur over de (inrichting en ontwikkeling van) de informatievoorziening;
- Je neemt deel aan het I-advies overleg van de Regionale ICT-dienst Utrecht (RID);
- Je zit het Information Change Advisory Board (ICAB) voor, dat initiatieven op het gebied van informatievoorziening beoordeelt en de informatiearchitectuur bewaakt;
Je zet jouw kennis in bij lopende projecten op het gebied van informatiemanagement. Denk aan projecten omtrent de informatiehuishouding, de borging van MS365 binnen de organisatie en datamigratie.
Vereisten
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Informatiemanager;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met strategische advisering op het gebied van informatiemanagement;
3. Minimaal 1 jaar ervaring met strategische advisering in regionale context;
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring met procesmanagement op het gebied van IT en Informatiemanagement bij een gemeente (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering op het gebied van informatie managent (30 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als informatiemanager/informatieadviseur bij een gemeente (40 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Als onze interim informatiemanager ben je resultaatgericht en in staat om snel zelfstandig je rol te pakken. Je bent een bruggenbouwer die vanuit expertise adviseert. Een echte ambassadeur en weet de inhoud van jouw vakgebied te koppelen aan het belang voor de organisatie en de inwoner. In jouw advisering weet je aan te sluiten bij de belevingswereld van je gesprekspartner. Daarnaast ben je kwaliteitsgericht en weet je vanuit strategie de vertaalslag te maken naar de inrichting die daarbij hoort.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg te bepalen.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 22 april 2025 tussen 9:00 en 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt woensdag 16 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.