Tijdelijk Afdelingshoofd Servicecentrum

Rode tekst met drie grote rode X-en erboven: "GEMEENTE BREDA.

Aanvraagnummer: 9050
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Breda
Locatie: Stadskantoor
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5,5 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 19-05-2025
Optie tot verlenging: Ja, meerdere verlengingen mogelijk
Sluitingsdatum: 06-05-2025 08:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Tijdelijk Afdelingshoofd Servicecentrum  

De afdeling Servicecentrum is het interne gezicht van de Gemeente Breda. Op de afdeling werken ca. 235 collega’s. De dienstverlening van het Servicecentrum zorgt ervoor dat alle medewerkers van de gemeente hun werk goed kunnen doen.  
 
Je bent als afdelingshoofd verantwoordelijk voor 5 teams: Archeologie en Archief, Documentmanagement, Wagen- en machinepark en Faciliteiten & Services (2 teams waaronder catering schoonmaak en servicebureau). Veel zaken gaan goed in de afdeling, maar de afdeling staat ook voor een aantal uitdagingen. Dat heeft o.a. te maken met op orde brengen van de basis.
 
Wat ga je doen?  
  • Je bent verantwoordelijk voor de afdeling en geeft daarmee richting aan de afdeling. Dat doe je samen met de 5 teamleiders.
  • Je maakt inzichtelijk wat nodig is om de basis op orde te brengen en geeft waar nodig daar meteen invulling aan.
  • Je vertaalt samen met jouw MT de strategie naar een tactisch en operationeel niveau,
    daarbij staat het algemeen belang van de organisatie steeds voorop. 
  • Je werkt aan de versterking van het Servicecentrum en optimale dienstverlening aan de organisatie.  
  • Je bent verantwoordelijk voor de begroting en beheersing van de budgetten van het
    Servicecentrum. 
  • Je geeft leiding aan teamleiders, zorgt voor verbinding binnen het MT, bespreekt hun
    manier van sturing geven en bent sparringpartner op inhoud.  
  • Je bent onderdeel van het MT Bedrijfsvoering & Dienstverlening en legt verantwoording
    af aan de directeur. Binnen dit MT werk je mee aan organisatie-brede vraagstukken. 
 
We zoeken jou!  
Voor de functie van Afdelingshoofd Servicecentrum zoeken wij een stevige persoonlijkheid met energie, veerkracht, humor en uitstekende communicatieve vaardigheden. 
  • Je beschikt over HBO/WO werk- en denkniveau. 
  • Je hebt ervaring in een vergelijkbare leidinggevende functie. 
  • Je durft keuzes te maken, je hebt visie op dienstverlening en durft deze uit te dragen, ook als er weerstand op is.
  • Je hebt feeling met financiën en hebt oog voor nieuwe ontwikkelingen. 
  • Je bent een betrouwbare partner van directie en collega afdelingshoofden en bent sterk in het vinden van oplossingen. 
  • Je bent pragmatisch en houdt de strategische koers altijd voor ogen. 
  • Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen en zoekt steeds de verbinding op. 
  • Je stimuleert collega’s om kansen te benutten. Je bent initiatiefrijk.
  • Je bent een verbinder, gericht op samenwerken en een stevige gesprekspartner.
  • Je focust op het behalen van afgesproken resultaten, kunt prioriteren, hebt overzicht en zorgt dat alles op rolletjes loopt.  

 

Vereisten / Knock-out criteria

  1. De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  2. Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
  3. Breda VOG adviseurs- en managersfunctie. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht.
  4. De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
    • Akkoord (0 Punten)
    • Niet akkoord (0 Punten)
  5. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
    • Akkoord (0 Punten)
    • Niet akkoord (0 Punten)
  6. Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende van een afdeling. Dit moet blijken uit het cv.
    • Akkoord (0 Punten)
    • Niet akkoord (0 Punten)

Gunningscriteria / Wensen
  1. Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als leidinggevende van een facilitaire afdeling. Dit moet blijken uit het cv.
    • Kandidaat heeft meer dan 5 jaar ervaring als leidinggevende van een facilitaire afdeling. (20 Punten)
    • Kandidaat tussen de 3-5 jaar ervaring als leidinggevende van een facilitaire afdeling. (12 Punten)
    • Kandidaat heeft tussen de 1-3 jaar ervaring als leidinggevende van een facilitaire afdeling. (6 Punten)
    • Kandidaat heeft geen jaar ervaring als leidinggevende van een facilitaire afdeling. (0 Punten)
  2. Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
    • Het cv is voorzien van relevante referenties (5 Punten)
    • Op het cv is vermeld dat relevante referenties op aanvraag direct leverbaar zijn (2 Punten)
    • Relevante referenties ontbreken (0 Punten)
  3. Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Initiatiefrijk - Positief - Je durft keuzes te maken, je hebt visie op dienstverlening en durft deze uit te dragen, ook als er weerstand op is. - Je hebt feeling met financiën en hebt oog voor nieuwe ontwikkelingen. - Je bent een betrouwbare partner van directie en collega afdelingshoofden en bent sterk in het vinden van oplossingen. - Je bent pragmatisch en houdt de strategische koers altijd voor ogen. - Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen en zoekt steeds de verbinding op. - Je stimuleert collega’s om kansen te benutten. Je bent initiatiefrijk. - Je bent een verbinder, gericht op samenwerken en een stevige gesprekspartner. - Je focust op het behalen van afgesproken resultaten, kunt prioriteren, hebt overzicht en zorgt dat alles op rolletjes loopt. De gesprekken vinden plaats tussen 7 en 13 mei. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
    • Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (45 Punten)
    • Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (25 Punten)
    • Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (10 Punten)
    • Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.