Functioneel Applicatiebeheerder

Logo van gemeente Tytsjerksteradiel, met tekst in een minimalistisch lettertype.

Aanvraagnummer: 9088
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Tytsjerksteradiel
Locatie: Burgum
Uren per week: 28 - 36 per week
Tarief: 105 per uur
Duur van de opdracht: 5,5 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 12-05-2025
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 27-04-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdracht omschrijving

Binnen het team Jeugd & Onderwijs van de gemeente Tytsjerksteradiel zij wij op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die goed kan samenwerken. 

Als Functioneel Applicatiebeheerder beheer je applicaties die gebruikt worden binnen het Sociaal Domein. De kernapplicaties waarmee gewerkt wordt zijn ISamenlevingszaken en CivisionSamenlevingszaken. Daarnaast gebruiken we systemen voor Schulddienstverlening, Leerlingenvervoer en Leerplicht.

De opdracht mag door twee kandidaten ingevuld worden.

Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao Gemeenten.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Verantwoordelijkheden

Wij zoeken een Functioneel Applicatiebeheerder die systemen én mensen begrijpt. De applicatiebeheerder maakt zich een systeem en werkwijze snel eigen. Daarnaast zijn goed luisteren en inlevingsvermogen van belang om de eindgebruiker zo goed mogelijk van dienst te zijn. Goede suggesties om zaken anders aan te pakken zijn van harte welkom.

De applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten, gebruikersondersteuning, uitvoeren van wijzigingen en releases en het optimaliseren van (eigen) werkprocessen.

 


III. Eisen en gunningscriteria


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 12 mei 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 28 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 28 tot 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 9. De opdracht kan door twee kandidaten worden ingevuld. De opdracht is verkort uitgezet. De gesprekken vinden plaats op donderdag 1 mei 2025. Wij vragen hier rekening mee te houden.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
De kandidaat heeft minimaal Hbo werk- en denkniveau.
De kandidaat heeft minimaal 2jaar relevante en recente (<5 jaar) werkervaring als Functioneel Applicatiebeheerder (blijkt uit cv).
De kandidaat heeft werkervaring opgedaan als Functioneel Applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie op het gebied van Sociaal Domein.
De kandidaat heeft ervaring met SQL, Microsoft Power BI, Data-analyse.
De kandidaat heeft specifieke kennis van DBeaver.
De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 10 %
Gewicht van kwaliteit : 90 %


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %
De mate waarin de opleidingen aansluiten bij het gevraagde functieprofiel.
40 %
De mate waarin de werkervaring van de kandidaat aansluit bij de opdracht.
20 %
Extra ervaring met DBeaver.

Prijs (eisen)

Maximaal: € 105,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De kandidaat die we zoeken:

  • beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden;
  • is toegankelijk;
  • is dienstverlenend;
  • is resultaatgericht;
  • is flexibel;
  • werkt nauwkeurig.

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 2-4 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.