Consultant – Data & Inzichten Marketing

De afbeelding toont het woord "Rabobank" in blauwe, vetgedrukte en cursieve letters op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 9299
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Rabobank
Locatie: Utrecht, Croeselaan
Uren per week: 20 per week
Tarief: 105 per uur
Duur van de opdracht: 13 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.S.M.
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 23-04-2025 15:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


• 1 FTE
• Geschikt voor ZZP
• We zijn op zoek naar 1 FTE;
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan;
• Circa 20 uur per week (in overleg) met opleverdatum: eind kwartaal 1, 2026.
• Hybride - vanuit huis en Utrecht (afstemming via intake)

In de afgelopen maanden zijn binnen een strategisch project voor de zakelijke markt diverse initiatieven ondernomen om onze propositie te verbeteren, meer bezoekers naar onze website te trekken en de klantreis te optimaliseren. In hoog tempo zijn in een multifunctionele samenstelling initiatieven ontplooid, waarbij het meten van de effecten van deze initiatieven steeds belangrijker is geworden.

Door ontwikkelingen in het marketing-, data- en technische landschap, moeten we als projectteam een optimaliseringsslag maken in: Meetbaarheid van Online (Marketing) Performance

De opdracht en gevraagde resultaten:
Verantwoordelijk zijn voor het verbeteren van meetplannen, het oplossen van meetissues, het uitvoeren van audits, het herijken van targets, het opzetten van meetplannen voor samenwerkingen, en het borgen van optimalisatieprocessen. Gewenst resultaat: Op de einddatum moeten we een volledig geoptimaliseerd en meetbaar systeem hebben voor online performance, met verbeterde meetplannen, effectieve monitoring en bijsturing, en geïntegreerde dashboards en rapportages.

Vereiste kennis, vaardigheden en expertise
We zoeken een specialist die zelfstandig de vertaalslag kan maken van marketing naar data en IT. Iemand die bekend is met de afhankelijkheden binnen marketing richting stakeholders en deze goed kan managen. Deze specifieke kennis is niet standaard ingebed in een marketingrol bij Rabobank of andere rollen in de organisatie daarom zoeken we een specialist die het voortouw kan nemen in deze optimaliseringsslag. Verbeteren van meetplannen:Diepgaande kennis van het samenwerken met IT-teams om de output voor marketing te verbeteren. Expertise in het ontwikkelen en optimaliseren van meetplannen.

Oplossingen voor meetissues:
Vaardigheid in het identificeren en oplossen van meetproblemen binnen het technische domein. Ervaring met het implementeren van technische oplossingen voor meetproblemen. Monitoring en Bijsturing van Online Performance:Ervaring met het uitvoeren van audits op de werkwijze van monitoring- en bijsturingsstrategieën. Vaardigheid in het herijken van targets op basis van inzichten uit interne en externe bronnen, zoals kanaalattributie. Expertise in het opzetten van meetplannen voor samenwerkingen en affiliates. Kennis van het borgen van optimalisatieprocessen, inclusief het monitoren van zowel de uitvoering als het effect op de cijfers. Dashboarding en Rapportages:Vaardigheid in het verbeteren van rapportages op basis van webanalytics. Ervaring met het doorgronden en integreren van nieuw beschikbare dashboards in de werkzaamheden van projectteams.

Selectiecriteria
Gezien het strategische belang van dit traject en de hoge instapeisen, beoordelen we kandidaten op: Snelheid van begrip: Het vermogen om ons vraagstuk snel te begrijpen en in te stappen. Begrijpen van de uitdagingen binnen de bancaire wereld. Zelfstandig werk kunnen uitvoeren. Kwaliteit van antwoorden: Het vermogen om belangrijke vragen met hoge kwaliteit te beantwoorden. Expertiseniveau: Aanvullen van de expertise van het interne team. Strategische gesprekspartner: Het vermogen om op te treden als strategische gesprekspartner en interne belanghebbenden op één lijn te brengen.

Bekend met tools:
Ervaring met tools zoals Piano Analytics en PowerBI. Startmoment: Mei 2025.

Tijdsinvestering:

',,'In de afgelopen maanden zijn binnen een strategisch project voor de zakelijke markt diverse initiatieven ondernomen om onze propositie te verbeteren, meer bezoekers naar onze website te trekken en de klantreis te optimaliseren. In hoog tempo zijn in een multifunctionele samenstelling initiatieven ontplooid, waarbij het meten van de effecten van deze initiatieven steeds belangrijker is geworden. Door ontwikkelingen in het marketing-, data- en technische landschap, moeten we als projectteam een optimaliseringsslag maken in: Meetbaarheid van Online (Marketing) Performance

Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.

Aanvullende informatie:
• Er wordt hybride gewerkt, volgens het Rabobank @anywhere principe;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Rabobank) cao. Deze inzet valt in schaal 10 van de Rabobank cao;
• Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
• De kandidaat mag op maximaal één aanvraag tegelijkertijd aangeboden worden. Dit betekent dat de kandidaat gedurende de exclusiviteitsperiode (4 werkdagen) alleen bij - Rabobank is aangeboden;
• Daarnaast is het van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;
• Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening;
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd;

Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!