Juridisch adviseur Privaatrecht

Logo van Veldhoven met blauwe tekst en een dessin van drie blauwe ruiten in zigzagpatroon boven de tekst.

Aanvraagnummer: 9630
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Veldhoven
Locatie: Veldhoven
Uren per week: 32 per week
Tarief: 0 - 120 per uur
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 02-06-2025
Optie tot verlenging: 6 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 12-05-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Opdrachtomschrijving



Deze inhuuropdracht is niet geschikt voor een ZZP-er in het kader van de wet DBA. Ingeschreven ZZP-ers (ook met tussenkomst van een bureau) worden niet meegenomen tijdens de beoordeling van de offertes.



Als Juridisch adviseur Privaatrecht maak jij het verschil in (complexe) privaatrechtelijke dossiers.
De focus ligt op dossiers met betrekking tot grondzaken, vastgoed en gebiedsontwikkeling. Daarbij ben je sparringpartner voor collega’s, management en bestuur.
In je advisering denk je in (juridische) mogelijkheden en oplossingen. Je zoekt hierbij de verbinding met andere vakgebieden, aanpalende beleidsterreinen, politiek/bestuurlijke wensen en het belang van de organisatie. Je weet daarbij de juiste balans te vinden tussen rechtmatigheid en doelmatigheid, zonder de risico’s uit het oog te verliezen.


Kandidaatomschrijving

Concreet houdt dit in dat jij:

- adviseert en ondersteunt op privaatrechtelijke onderwerpen en fungeert als juridische vraagbaak;

- een juridisch inhoudelijke bijdrage levert binnen projecten (met name op het gebied van grondzaken, vastgoed en 
  gebiedsontwikkeling);

- verantwoordelijk bent voor het opstellen en beoordelen van diverse overeenkomsten, bijvoorbeeld anterieure
  overeenkomsten, gebruiksovereenkomsten (huur en bruikleen), beheerovereenkomsten, koop- en     
  realisatieovereenkomsten en projectovereenkomsten;

- adviseert over het vestigen van zakelijke rechten en hiervoor overeenkomsten opstelt;

- een visie hebt op juridische kwaliteitszorg op het eigen taakgebied en deze (organisatiebreed) ontwikkelt,
  implementeert en borgt;

- nieuwe wet- en regelgeving (organisatiebreed) implementeert;

- ad hoc bijspringt in voorkomende werkzaamheden binnen de vakgroep Juridische Zaken.




Gewenste competenties: 

- scherp en nauwkeurig;

- overzicht over het werk kunnen behouden;

- zowel goed zelfstandig als in teamverband kunnen werken;

- initiatiefrijk, oplossingsgericht;

- betrokken en communicatief vaardig;

- gemakkelijk verbinding maken met anderen;

- stressbestendig, flexibel, pragmatisch en klantgericht.






Interviewplanning


De interviews vinden plaats tweede week mei.

Toelichting op rooster


Aantal uren per week: 16-32 uur

Eisen

  • Voorwaarden voor deelname
  • Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Veldhoven
  • Onze algemene inkoopvoorwaarden zijn leidend en van toepassing
  • G-Rekening
  • De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen). Voor ZZP'ers geldt een G-rekening niet. Die kunnen derhalve op deze vraag ja antwoorden.
  • VOG
  • Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

    Gunningscriteria



    Weging prijsdeel: 25 %



    Opleidingsniveau: weging 15 %

    Minimaal opleidingsniveau: HBO Rechten
    • HBO (10 %)
    • WO (15 %)
    • 15 %

      Werkervaring: weging 10 %

      Hoeveel jaar werkervaring: minimaal 2 jaar als privaatrechtjurist binnen de overheid
      • 2 jaar (5 %)
      • meer dan 2 jaar (10 %)
      • 10 %

        CV: weging 25 %

        Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkt;'>25 %

        Interview: weging 25 %

        Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.