Inkomensconsulent

Aanvraagnummer: 9639
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Werkzaak Rivierenland
Locatie: Geldermalsen
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: 70 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 01-05-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Werkzaak Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Werkzaak Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Werkzaak Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie Werkzaak Rivierenland
Werkzaak begeleidt mensen bij het vinden en behouden van werk. Wij versterken werkzoekenden, medewerkers en werkgevers bij het ontdekken, benutten en vergroten van talenten. Kom je bij Werkzaak Rivierenland werken dan bouw je mee aan de organisatie! De werksfeer bepaal je met elkaar. Je talenten worden ingezet en ontwikkeld én je krijgt de ruimte om bij te dragen aan continu verbeteren en innoveren van onze dienstverlening.
Werkzaak Rivierenland is een organisatie die zich richt op werk en inkomen in de regio Rivierenland. Werkzaak ondersteunt mensen bij het vinden en behouden van werk, versterkt werkgevers en werkzoekenden en biedt inkomensondersteuning wanneer dat nodig is.
Opdracht
Als inkomensconsulent behandel je aanvragen levensonderhoud. Je neemt een besluit op het advies van je collega intaker die alle benodigde informatie verzameld heeft. Je beheert een caseload van ongeveer 250 klanten. Je verwerkt mutaties en voert rechtmatigheidsonderzoeken uit. Waar nodig bied je maatwerkoplossingen met toepassing van methodisch werken. Je werkt integraal samen met collega’s van handhaving en werk om tot de best mogelijke oplossingen te komen.
Taken
- Besluit maken op de aanvragen levensonderhoud;
- Uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken;
- Opstellen van rapportages en beschikkingen;
- Beheer van een volledige caseload van A tot Z;
- Toepassen van maatwerkoplossingen via methodisch werken;
- Samenwerken met interne afdelingen zoals;
- Afstemming met ketenpartners sociaal domein rondom de klant.
Resultaten
Deze opdracht mondt uit in:
- Een verbeterde en efficiënte dienstverlening aan cliënten op het gebied van inkomensaanvragen
- De correcte toepassing van de Participatiewet en naleving van wet- en regelgeving
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkomensconsulent met het behandelen van aanvragen levensonderhoud;
4. Aantoonbare kennis van de Participatiewet, aantoonbaar door gevolgde opleiding of trainingen;
5. Aantoonbare afgeronde opleiding SJD of Rechten op minimaal hbo bachelor niveau;
6. Aantoonbare werkervaring met Suite;
7. Aantoonbaar bereid om op locatie Werkzaak te werken, na de inwerkperiode minimaal 50% (Benoem dit duidelijk in het cv);
8. Een maximum uurtarief van € 70,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.
Gunningscriteria
9. Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van 50 minuten (Benoem dit duidelijk in het cv) (50 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met complexe casussen (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met DMS Corcs (20 punten);
12. Aantoonbare werkervaring met het voeren van gesprekken met mensen met een diverse achtergrond (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Verantwoordelijkheid;
- Oordeelsvorming;
- Klantgerichtheid;
- Kwaliteitsgerichtheid;
- Nauwkeurigheid.
Benodigd aantal professionals
1 of 2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 1 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.