Coordinator Burgerzaken

Aanvraagnummer: 9658
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Den Helder
Locatie: Den Helder
Uren per week: 24 per week
Tarief: 90 - 105 per uur
Duur van de opdracht: 6.5 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 02-06-2025
Optie tot verlenging: 3 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 06-05-2025 12:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Opdrachtomschrijving
Ben jij een geboren organisator, een natuurlijke leider en weet je hoe je een team optimaal laat functioneren? Wil jij werken in een dynamische omgeving waar jouw coördinerende rol direct impact heeft? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doenAls coördinator dienstverlening maak je onderdeel uit van ons enthousiaste team dienstverlening. Samen met het team ben je verantwoordelijk voor een klantgerichte, efficiënte en correcte uitvoering van alle taken op het gebied van burgerlijke stand, persoonsregistratie en andere burgerzaken. Je werkt voornamelijk vanuit het stadhuis en het stadskantoor op Willemsoord.
Als aanspreekpunt voor het team dienstverlening heb je een positieve en kritische blik, werk je verbindend en zie je kansen om de dienstverlening te verbeteren. Je doet concrete voorstellen en voert deze zelfstandig met het team uit, waarbij je rapporteert aan de teammanager dienstverlening.
Jij brengt structuur aan, organiseert het werk en houdt overzicht, zodat de dagelijkse werkzaamheden efficiënt en volgens de geldende wet- en regelgeving worden uitgevoerd.
Daarnaast adviseer je de teammanager over procesverbeteringen, beleid en complexe vraagstukken binnen burgerzaken. Je bent inhoudelijk expert binnen jouw vakgebied en zorgt ervoor dat het team beschikt over de juiste kennis, middelen en begeleiding.
Jouw doel? Een goed georganiseerd, gemotiveerd en effectief team dat samenwerkt aan een hoogwaardige dienstverlening voor alle inwoners.
Verder:
- Coördineer en organiseer je de dagelijkse werkzaamheden van het team op het gebied van burgerzaken;
- Zorg je ervoor dat nieuwe en aangepaste werkprocessen ingebed worden;
- Bewaak je de planning en voortgang bij projecten en zorg je ervoor dat deadlines worden gehaald;
- Fungeer je als aanspreekpunt en brug tussen teamleden en management;
- Ondersteun en coach je medewerkers, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen;
- Signaleer je knelpunten binnen het team en los je deze proactief op;
- Houd je ontwikkelingen binnen wet- en regelgeving bij en zorg je voor correcte toepassing hiervan.
Kandidaatomschrijving
Afgeronde HBO opleidingMinimaal vijf jaar ervaring in een coordinerende rol binnen burgerzaken
Ervaring met procesoptimalisatie
Aanvullende opleidingen op het gebied van burgerzaken zoals NLQF-4 niveau diplomalijnen
Op korte termijn beschikbaar (bij voorkeur 2 juni)
Interviewplanning
De interviews vinden plaats in de tweede week van mei. Exacte dag en tijdstip wordt in overleg bepaald
Toelichting op rooster
Hybride werken is mogelijk dit in goed overleg. Echter gezien de aard en de werkzaamheden van de functie zien wij dat de opdracht het best tot zijn recht komt als de kandidaat zich veel op de werkvloer zal laten zien